Dato og tid er man 17. jun 2024 18:00

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør 10. apr 2010 19:11 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Ja i må meget undskylde at jeg fare i pcen. nu synes jeg at der er alt for mange der melder sig ind bare for at sælge nogt og ikke yder noget til fældesskabet. der er fler og fler der mener at denne forum kun er en reklame side eller en side hvor man bare kan hendvise til det andet forum. jeg ved godt at alt er tillat og muliget her inde, men vi har vel lov til selv at opføre os ordenligt.
Jeg synes det er ok at folk sælger ud af deres overskud af perler, men nogen gange er det som om folk bare kommer her for kun at sælge, og ikke spor andet. for mig er det her et sted hvor jeg kan udveklse erfaring med andre, som også er bidt af en garl perle , få jeres meninger om det jeg laver og det jeg viser, og det samme at kunne give igen til andre som har brug for det.
Det kan godt være at det kun er mig der er en sur medamme , men jeg synes det er synd at se et indslag , jeg har noget til salg gå ind på det andet forum. Gider man ikke lave et indslag her inde, for så gider man jo nok heller ikke sælge signe ting.Ja i må undskylde men jeg er faktis ked af det , for jeg har altid været glad for at være en del af dette forum, men lige nu synes jeg bare at der er for meget af den slaks her inde og for lidt af alt det andt som ellers gør denne side til et dejlig sted at være.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 10. apr 2010 19:16 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 6. mar 2009 18:56
Indlæg: 819
Geografisk sted: Birkerød
Nej Kirsten, du er ikke den eneste. Jeg er totaal enig med dig [-(


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 10. apr 2010 19:19 
Offline
Safir
Safir

Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 17:16
Indlæg: 330
Geografisk sted: København
er også meget enig


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 10. apr 2010 20:20 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Indlæg: 1463
Geografisk sted: Østjylland
Hej Kirsten
Jeg er fuldstændig ening med dig. For nogen tid siden henvendte jeg mig faktisk til Lene, da jeg syntes det efterhånden var blevet sådan, at man blot meldte sig ind for at sælge diverse ting til smykkefremstilling. Det er i orden at vi alle har vores " globe " til vores HPer , men ikke kun at melde sig ind uden at ville deltage i fælleskabet.
At dem som har deres forretning henviser til nye tiltag i deres HP, synes jeg også er ok, bare salget foregår derigennem.
Alle de salgstråde, hvor jeg har tænkt, at det ikke bare kan være overskud man har liggende, men det kan jeg selvfølgelig ikke vide. :?: :?: Dissee kunne godt foregå gennem pb så det ikke fyldte næsten det hele
For nogen tid siden skrev du at jeg ikke var så meget på mere. Dette skyldtes faktisk dette problem. Gider ikke sidde og se hvem der køber hvad og så videre side op og side ned.
Jeg tror heller ikke dette var meningen med at kunne lægge noget op til salg. Til tider virker det som om at der købes hjem for at sælge videre. Hvis man vil det kan man oprette sin egen hjemmeside.
Nå hvis du er en sur madamme, så er vi to. =)) =)) =)) =)) :)) :))
For mig er der stor forskel på at hjælpe hinanden og desideret være sælger her på forum
Nå det var så det 2. sure opstød fra mig på 2 dage.

Vil lige tilføje at Lene svarede mig rigigt pænt og jeg må jo give hende ret i at der ikke er nogle regler her på forum og det har vi jo hidtil været glade for.

_________________
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 10. apr 2010 21:40 
Offline
ADMIN
ADMIN
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 22. jan 2009 13:55
Indlæg: 1224
Geografisk sted: Nordjylland
Hej Piger

Jeg vil gerne lige sige at på en måde syntes jeg også at det er træls at se at forummet bliver misbrugt til salg af folk som ikke rigtig bruger forummet, men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre ved det, undtagen at lave regler, men der kan vel også være gode regler, regler der kommer forummet til gode. :x-
Hvis nogen har ideer er jeg modtagelig, og hvis man ikke ønsker at svare direkte her i tråden, er i velkommen til at skrive en PB til mig. :)-
Jeg syntes stadig ikke at der skal være alle mulige besværlige regler, det var jo derfor jeg lavede dette forum, for at der skulle være et alternativ til det andet, men nu har vi været her i godt og vel et år, og så kan vi selvfølgelig godt se at der er nogle ting der skal rettes lidt til. Så kom med nogen forslag piger, hvad syntes i der skal til af evt regler, tiltag og andre gode sager, der skulle gerne være plads til os alle, og det skulle gerne blive ved med at være et dejligt sted at være.

_________________
Mange knus og kreative hilsner

Lene BilledeBillede
Mine madopskrifter
Støt os på Facebook


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 10. apr 2010 22:12 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Lene et forslag fra mig om at man evt. skal have skrevet et minimum antal indlæg ,før man kan sælge noget herinde ??? for jeg har da også lagt mærke til at nogle bare melder sig ind for at sælge noget og ellers aldrig deltager med andre indlæg o.s.v og det et er meget ærgeligt og kedeligt

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 10. apr 2010 22:51 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Ja, jeg er enig med Lisbeth. På mit amerikanske forum er reglen at man skal have skrevet 100 beskeder før man må deltage i fælles arrangementer eller reklamere for noget. Det er en fin regel, som alle kan overholde. Vi kunne jo tage den regel med i konkurrencer , bytte bytte osv. Det er nemt at nå op på i hvert fald 20 indlæg, ved bare at være snak saglig og svare på de andres kommentarer herinde.

Men jeg vil nu hellere være regel fri og se på reklamen end jeg gider huske på alle mulige regler der besværlig gøre tingene. Jeg synes det er så svært at gennemskue hvad man egentlig må på andre forummer, at jeg kun lige svarer på det jeg er helt sikker på at jeg må.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 11. apr 2010 00:21 
Offline
Rubin
Rubin

Tilmeldt: lør 16. maj 2009 15:28
Indlæg: 225
Ja, jeg fornemmer klart, hvem pilen peger på. Jeg har ikke meldt mig ind her af de årsager, I nævner, men fordi jeg synes, det var skønt, at der var et sted, hvor der var plads til alle, og hvor hovedvægten blev lagt på at være søde og imødekommende overfor hinanden. Jeg troede ikke, vores måde at være sammen på, skulle gøres op i, hvor mange indlæg, vi hver især skriver og har skrevet, men jeg forstår jo nu, hvor meget jeg har taget fejl. Jeg har på ingen måde bevidst forsøgt at træde nogle over tæerne og undskylder, hvis det blev tilfældet. Samtidigt ønsker jeg at trække mig fra dette forum, men da jeg ikke ved, hvordan jeg melder mig ud, opfordrer jeg en administrator til at gøre det for mig. På forhånd tak :-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 11. apr 2010 04:52 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Jeg synes det er rigtigt tricky at tage stilling til ?
På den ene side er der grundigt gang i salgstrådene, der er ingen der holder sig tilbage. de fleste har draget nytte af salgstråde på et tidspunkt.
med en enkelt undtagelse, og det er ikke Miska, har jeg kun oplevet at en har brugt forum som salgsplatform af friske varer, og det var det andet forum. der er medlemmer, som for alvor har gang i deres smykke-fremstilling og derfor køber stort og meget varieret ind for at prøve nye perler og dimser af. men det er ikke alt der kan bruges og derfor havner overskudet af ikke-gangbare strenge/dimser her eller der. Jeg kender priserne på strenge/dimser ret indgående fra ebay og det de udbydes til herinde passer fint med priserne på ebay. materialet i trådene er meget varieret, så det er ikke købt med henblik på videre salg til forum.
der er altså ingen grund til at føle sig snydt - snarere tværtimod.
Jeg har selv været træt af for mange salgstråde, men jeg var pokkers glad for dem som nyt medlem.
jeg tror forum strukturen rummer mange muligheder, måske de skulle udforskes lidt, så salgstråde ikke fylder så meget på boardindekset som de ellers vil gøre.

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 11. apr 2010 07:19 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
miska skrev:
Ja, jeg fornemmer klart, hvem pilen peger på. Jeg har ikke meldt mig ind her af de årsager, I nævner, men fordi jeg synes, det var skønt, at der var et sted, hvor der var plads til alle, og hvor hovedvægten blev lagt på at være søde og imødekommende overfor hinanden. Jeg troede ikke, vores måde at være sammen på, skulle gøres op i, hvor mange indlæg, vi hver især skriver og har skrevet, men jeg forstår jo nu, hvor meget jeg har taget fejl. Jeg har på ingen måde bevidst forsøgt at træde nogle over tæerne og undskylder, hvis det blev tilfældet. Samtidigt ønsker jeg at trække mig fra dette forum, men da jeg ikke ved, hvordan jeg melder mig ud, opfordrer jeg en administrator til at gøre det for mig. På forhånd tak :-)


Rigtig godt eksempel på hvorfor regler er en dårlig ide. Det er jo netop denne stemning som Miska beskriver her vi vil være foruden. Og selvom der måske er nogle der bare reklamere, så rammer det også brugere som faktisk sidder og følger med på side linjen. Jeg synes ski lidt ideen med forum går af hvis vi laver regler, hvorfor så ikke bare være ovre på det andet forum? Det fungere jo fint nok... Jeg kan leve med 20 indlæg før man må lave en salgstråd, men jeg er ski egentlig ikke tosset med ideen. Der vil være nye medlemmer som bliver skræmt væk, hvis de får at vide de har overtrådt reglerne. Og lige pludselig har Lene 100 regelrytter siddende og skrive efter flere regler og så ender vi ligesom ovre på det andet forum. Må jeg bede om ANARKI =))

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker