Dato og tid er tirs 19. mar 2024 06:52

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 82 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors 15. apr 2010 16:51 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
hvor ser det hygeligt ud med alle de dyr og så den største af dem alle han ser også hygeligt ud.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 15. apr 2010 17:43 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Havfruen skrev:
hvor ser det hygeligt ud med alle de dyr og så den største af dem alle han ser også hygeligt ud.


=)) Ja det er også ham der kræver mest pleje, men sådan er det jo :))

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 15. apr 2010 17:48 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Ja han vil nok ikke bare gå i kurven og passe sig selv når du siger det til ham =))

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 16. apr 2010 13:28 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Camilla > Det er nogle dejlige dyr du har, men marsvin mister ikke håret pga alderdom. De kan miste det pga flere sygdomme. Den mest almindelige er sellnick (en slags skab). Så du må afsted til dyrlægen hurtigst muligt. Hvis du ikke kender en dyrlæge der er god til marsvin i dit område, så sig til. Så spørger jeg folk der har marsvin der omkring. Det er ikke alle dyrlæger der er lige gode fordi de ikke lærer meget om små gnavere når de er under uddannelse.

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 16. apr 2010 17:29 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Charlottes skrev:
Camilla > Det er nogle dejlige dyr du har, men marsvin mister ikke håret pga alderdom. De kan miste det pga flere sygdomme. Den mest almindelige er sellnick (en slags skab). Så du må afsted til dyrlægen hurtigst muligt. Hvis du ikke kender en dyrlæge der er god til marsvin i dit område, så sig til. Så spørger jeg folk der har marsvin der omkring. Det er ikke alle dyrlæger der er lige gode fordi de ikke lærer meget om små gnavere når de er under uddannelse.


Okay, dyrlægen sagde nemlig at det kunne være mider, kattelopper eller alderdom. Han får sådan noget pulver mod mider, men det hjælper ikke. Kan man gøre noget ved det der sellnick? Udover at han er skaldet virker han frisk og glad, så tænkte det bedste bud så måtte være alderdom...

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 17. apr 2010 18:41 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Pulver mod mider???? Hvad søren??? I gamle dage (for måske 15 år siden) gav man pulver mod lus. Jeg har aldrig hørt det skulle hjælpe mod mider???? 8-|

Han skal have 0,2 ml Ivomec (Ivomectin). Det skal gentages 2-3 gange med 10-12 dages mellemrum alt efter hvor heftigt han er angrebet. Du skal have det af dyrlægen da der ikke er nogen grund til at betale flere hundrede kr for en flaske på 50 ml når du kun har et marsvin. Din dyrlæge kan enten give det via sprøjte i nakken eller du kan få det udleveret i en sprøjte (uden nål). Så kan du selv give ham det de andre gange i munden. Vær opmærksom på at det smager helt vildt hæsligt så det skal langt ned i munden så han ikke kan spytte det ud igen. Miderne lever på ham så der er ingen grund til at vaske buret og evt huse osv i hans bur ekstra af.
Din dyrlæge må IKKE give ham advocate (kan ikke huske om det er stavet rigtigt). Der har været dødsfald blandt marsvin pga det middel.
Miderne kan ikke smitte til andre dyrearter eller mennesker.
Man har for nyligt fundet ud af at miderne faktisk ligger i dvale så selv dyr der ikke har haft kontakt med andre marsvin i flere år kan få et udbrud. Det kommer som regel hvis de stresser over et eller andet. Der skal ikke altid så meget til.

Der udover kan marsvin IKKE få kattelopper. De kan få lus (deres egen art lus) men dem kan du se ved at kigge ved hans bagben (ved, ikke på)/røv. Del pelsen og kig godt efter. Hvis du ser nogle små orme-agtige hvidlige ting orme sig væk helt nede ved huden, så har han lus og så skal han selvfølgelig behandles mod det, men kig flere gange flere steder for at være sikker. Men hvis han ligefrem har bare pletter, så vil han være meget angrebet af lus så at din dyrlæge ikke har kigget efter.... ~x( Jeg synes seriøst du skal skifte dyrlæge til ham. Skiv hvor i landet han befinder sig, så skal jeg gerne undersøge det og finde en god dyrlæge i nærheden.

Hvis du er i tvivl om noget med ham, så er du velkommen til at skrive. Jeg er ikke ekspert men har haft marsvin i mange år og ved en del. Du kan enten skrive her i tråden eller privat. Det vælger du selv. :)-

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 18. apr 2010 14:56 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Okay, jeg så får han jo nok det forkerte. Det var en dyrlæge oppe ved Silkeborg, men nu bor vi jo nede i Sønderjylland, så kan være vi skal have ham afsted til en ny. Kender du en god en hernede?

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 29. mar 2016 10:23 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tirs 29. mar 2016 10:21
Indlæg: 4
Han ser ud til at hygge sig. Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 1. apr 2016 17:12 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Indlæg: 954
Geografisk sted: København N.
Hyggelig lille zoo du har, og Bailey.....er det mon efter drinken også ?? :D

_________________
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 16. apr 2016 12:52 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: lør 16. apr 2016 12:50
Indlæg: 3
Tak for de flotte billeder ! Det er sørme nogle vidunderlige dyr som du har ! bliver næsten helt jaloux. Fortsat god dag til jer alle !


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 82 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker