Dato og tid er tirs 19. mar 2024 03:50

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons 24. aug 2011 10:28 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Har ikke lavet ret meget smykker. Blevet for træt af at være konstant på vagt for flygtende perler med min datter som sammensvoren. Så derfor er det nu kun fremme når hun sover eller ikke er hjemme. og når jeg har god tid. Sådan jeg ved jeg kan nå at lave noget.

Men har fundet noget nyt nørkleværk som hun ikke stikker af med, og som kan lægges tilside uden varsel og med det samme, hvis vi nu skal lege te selskab.
Strikke og hækle.

Så her er lidt jeg har fået lavet.

Endnu et par pulsvarmere i mohair. Denne gang med tommel hul. Er til en ældre dame.
Billede

Må se og få lært at lave nogle der også er kønne, så har øvet lidt glat strik, men det driller lidt. Så det må i ikke se.

Men kan man nogen sinde få for mange bokse, æsker og opbevaring generelt?
Jeg kan ikke så her er datterens nye kurv til strømper. Sammen med hendes lille hunde bamse. Den måler ca. 17-20 cm. i diameter, og er nok 12-15 cm høj hvis ikke kanten er bukket ned, der er brugt 2 små nøgler bambus garn fra netto (10 kr. i alt) og er lavet på nål nr. 4,5.
Billede
Billede

og en lidt mindre øve en.
Kan mine bytte perler ligge og hygge sig i, så glemmer jeg dem ikke. Eller færdige smykker ved det ikke helt.
id garn, på pind nr. 3 mindre end en nøgle garn. Måler ca. 7-8cm i diameter, og ca. 4 cm. i højden.
Billede

Hvad synes i?
Selv er jeg lidt selvfed da jeg synes det er nemmere/sjovere end jeg troede, også bare det at man kan stoppe når man vil. og super nem oprydning, da man ikke først skal fjerne en masse perle bøtter, ligge stave, tænger tråd på plads om kap med datterens iver for at være med. Det er så nemt at tage det ene nøgle garn, hæklenålen også op i vindueskarmen. også kan skåle og bøtter altid bruges et eller andet sted.
Meget afslappende, og man stresser ikke over hvad hun når at stikke af med. (som jeg evt. ikke opdager). Ellers er hun så sød til at give mig mine perler osv. men af og til ryger det på gulvet, og er så ærgeligt når trådspolen går op, eller perler flyver over gulvet til alle sider.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 24. aug 2011 10:36 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: lør 7. mar 2009 20:12
Indlæg: 782
Det er nogle fine æsker /bokse du har lavet :dance: :dance: @};- og rigtig det kan lægges væk uden alt for meget øv
Rigtig smart :ymhug: :dance: :dance: :-bd

_________________
Hilsen Eva1950


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 24. aug 2011 12:38 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Fine æsker du har lavet og ja perleoprydning er ikke så skægt når man har sådan en lille trold :-D

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 24. aug 2011 16:37 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
De er rigtig søde både de halve strik-handsker og srik/hæklekurvene. :x-

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 24. aug 2011 19:50 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
Så god du er til dine hæklede kurve, mht hæklefasthed mm, så skal du bare klemme på med glatstrik, det er du supergod til om ca. 2 dage (max) :D - er selv i lidt af en strikkefase i øjeblikket..... et større projekt, som sikkert ikke bliver færdig på denne side af julen, men hvor er det hyggeligt .

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 25. aug 2011 07:30 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Indlæg: 1417
Geografisk sted: Virum
Den hæklede kurv er super lækker. Det er simpelthen så hyggeligt at sidde der og hækle. Jeg har prøvet at strikke, men jeg synes godt nok det er svært at få det ensartet, så det har jeg mere eller mindre opgivet.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 25. aug 2011 17:09 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Der er udsalg hos min mors pusher, P P garn i Vejgård, Aalborg. Det var super lækkert. Endte med at købe 3 nøgler garn. 2 Gjestal tinde uld fra norge, i super fed petroliumsblå. og 1 effektgarn fra Peru Marks & Kattens fame trend.

Så der er noget at arbejde med. Og farverne er SUPER lækre.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 25. sep 2011 17:45 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Billede

Billede

Plus et halstørklæde til mig selv i samme blå farve som huen.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker