Switch to full style
Her kan oprettes konkurrencer af brugerne
Skriv et svar

Ugens udfordring - Uge 2 - 2011 (10-16/01)

søn 9. jan 2011 23:22

Billede

Den kvikke smykoman har jo nok udfra billedet gættet, at emnet denne uge er Pels og Hår
- det er jo med at have nogle smykker der varmer i den kolde tid :D

Udfordringen er altså at lave et smykke, hvori der indgår hår og/eller pels.
Hvad slags smykke, dyreart og hvordan materialerne anvendes er frit.

Syntetisk pels accepteres, hvis det ligner den ægte vare

For at bestå udfordringen skal billeder af smykket helst være uploadet inden uge 3 - 2011

Udfordringen er for hyggens/udfordringens skyld. Har du mod på den?

God fornøjelse!

Billede

Re: Ugens udfordring - Uge 2 - 2011 (10-16/01)

man 10. jan 2011 05:01

Jeg kommer ikke til at møde udfordringen i denne omgang, men ganske uafhængigt er jeg gået igang med en tibetansk pelshue. jeg bor tæt på samarkand, butikken, og kommer forbi et par gange om dagen. i anledning af de hårde vintre, synes jeg, det er blevet passende at investere i en pelshue. jeg er også ved at være så gammel, at jeg i ro og mag kan folde den farverige side af garderoben ud til hverdag uden frygt for omgivelsernes reaktion.
men jeg har ingen opskrift. der skal laves et par opmålinger og sys prøver før jeg skærer brokade og pels op.
eksempler far samarkand og fra en blog på nettet
Billede
Billede
alle sømme med pels må jeg lave med hånden

Re: Ugens udfordring - Uge 2 - 2011 (10-16/01)

man 10. jan 2011 07:05

Vi har faktisk engang haft denne her udfordring før...

Billede

Mit bud i 2008 :-D

Re: Ugens udfordring - Uge 2 - 2011 (10-16/01)

man 10. jan 2011 08:42

Det var noget af en udfordring... Er helt blank .... Måske jeg skulle klippe katten ? ved ik hvad det ender med men jeg vil forsøge at hitte på noget ;)-

(Fed hat Pia)

Re: Ugens udfordring - Uge 2 - 2011 (10-16/01)

man 10. jan 2011 11:18

Pia skrev:Jeg kommer ikke til at møde udfordringen i denne omgang, men ganske uafhængigt er jeg gået igang med en tibetansk pelshue.

Ei, hvor er den flot. Den er jo nærmest et smykke i sig selv, med al den brokade. Hvis du får den færdig, kan du godt bestå udfordringen... :))

Danagonia skrev:Vi har faktisk engang haft denne her udfordring før...

Jup, det var en af materialeudfordringerne på grønt for et par år siden, men du var den eneste herindefra, jeg lige kunne se havde lavet noget dengang, så jeg tænkte, det nok gik :D
Din udfordring kan jo så være at lave et pelssmykke anno 2011, så vi kan se, hvor meget du har rykket dig - eller at lave noget med hår denne gang :))

Billede

Re: Ugens udfordring - Uge 2 - 2011 (10-16/01)

man 10. jan 2011 18:42

Her er mit "smykke":

En ilder-halskæde. Se hvor den klæder mig. :))

Som vi har fået fastslået, så skal en perle have hul igennem. Og det havde han. Den kære Futte blev desværre ikke så gammel og døde af en uidentificerbar sygdom. Men han blev obduceret så min dyrlæge kan bruge infoen hvis hun en dag skulle møde en anden ilder med samme underlige symptomer.

Pia > Pjat med dig, så gammel er du altså ikke. Men det er en flot hue. :x-

Camilla > Lækre farver. Hvad er det for noget pels? (hvis du kan huske det). ;;)
Senest rettet af Charlottes søn 23. jan 2011 13:31, rettet i alt 1 gang.

Re: Ugens udfordring - Uge 2 - 2011 (10-16/01)

man 10. jan 2011 18:56

Charlottes skrev:Her er mit "smykke":
En ilder-halskæde. Se hvor den klæder mig. :))

Ja, den er virkelig nydelig - men hvordan sidder den fast? Kløer?!? (avavav) :)) :)) :))

Charlottes skrev:Som vi har fået fastslået, så skal en perle have hul igennem.

Ja, men godt man ikke skal tråde den der =))

Buddet er godkendt for alternativ tænkning ;)-

Billede

Re: Ugens udfordring - Uge 2 - 2011 (10-16/01)

man 10. jan 2011 19:08

Den sidder fast ved at man smørrer noget lækkert på halen af den så den bider sig i dens egen hale. ;)-

Re: Ugens udfordring - Uge 2 - 2011 (10-16/01)

man 10. jan 2011 20:18

Charlottes skrev:Den sidder fast ved at man smørrer noget lækkert på halen af den så den bider sig i dens egen hale. ;)-


Gad vide om dyre aktivister kan godkende den form af brug af pels?? Pas hellere på spande med rød maling, for en sikkerhedsskyld =)) =))

Re: Ugens udfordring - Uge 2 - 2011 (10-16/01)

tirs 11. jan 2011 11:12

Ja, alternativ tænkning og rigtig god forstand - O:-) :-B
Skriv et svar