Switch to full style
Her kan du poste ting, du vil høre en ærlig mening om.
Det kan være smykker, hjemmesider eller alt muligt andet for den sags skyld.
Det er også her du finder "Dagens smykke"
Skriv et svar

Salg - utilfreds kunde..

lør 21. jan 2012 00:00

Godaften :)

Ja, nu er det ikke for at fremstille nogle personer på en dårlig måde, derfor nævner jeg ingen navne.. Ville bare høre om i har været ude for lignende og hvadi har gjort.

Sagen er den at en kunde købte 3 armbånd af mig i randsyet læder i december til julegave.
De passede ikke helt og straks lavede jeg dem selvfølgelig om.
Nu er de 3 julegaver så foræret til de personer, og kunden har rost mig meget for armbåndene.
Nu har den ene af dem så har fået et armbånd henvendt sig til mig (3 uger efter) og sagt at der er en lille samling på læderet hvor jeg så har sagt at det kan der forekomme på læder af den kvalitet og det hænger prisen jo selvfølgelig også sammen med.
Hun forlanger pengene tilbage da jeg ikke har gjort det ordentligt. hmm..

Hvordan ville i håndtere det'? :)

Re: Salg - utilfreds kunde..

lør 21. jan 2012 00:25

Millebilleee skrev:Hvordan ville i håndtere det'? :)
Hvis det er sådan en samling på tværs af læderet, fordi et stykke ikke har været langt nok, ville det også irritere mig til vanvid, og jeg klipper altid læder over ved sådanne samlinger, når jeg smykkererer. Det giver lidt mere spild, men ofte kan "stumperne" jo bruges til et kort armbånd eller en ring i stedet.

Jeg ville sige til kunden, at hun kan sende armbåndet retur og enten få et nyt armbånd, noget andet eller pengene retur - og portoen bliver selvfølgelig refunderet.

Det er noget øv, men god service betaler sig som regel i den sidste ende.

Billede

Re: Salg - utilfreds kunde..

lør 21. jan 2012 10:20

Jeg er helt på linje med BlueRaven :-)
Hvis du havde haft en forretning, havde kunden haft 2 års returret, hvis kvaliteten ikke er i orden og kundepleje betaler sig altid ..!! :-D

Re: Salg - utilfreds kunde..

lør 21. jan 2012 10:25

Du skal helt klart gøre din kunde tilfreds, det betaler sig i det lange løb.
Den eneste gang jeg har undladt at gøre det, var da en kunde henvendte sig, fordi hun havde tabt sit armbånd, hun mente selv at hun havde købt et for stort armbånd og det derfor var gledet ud over hånden. Da det var på et julemarked og hun selv stod for at prøve mm, så mente jeg ikke det var min fejl, men tilbød selvfølgelig at lave et nyt til en rigtig god pris (hvilket jeg så gjorde meget hurtigt, fordi det hastede så meget med det armbånd ! og nu 6 uger har hun stadig ikke kontaktet mig for at hente det :)) :)) :)) :(( :| :| )
Jeg har specielt en kunde (og kun den ene heldigvis), som ustandselig får armbånd og kæder til at knække, selvom jeg bruger den bedste wire (49 strands) 2 klemmeperler, superlim mm, og da hun samtidig er en kollega - ja så gør jeg det selvfølgelig gratis (for hende, ikke mig :| ).

Re: Salg - utilfreds kunde..

lør 21. jan 2012 17:20

Må også sige at jeg klipper hvis der er samlinger. Jeg vil heller ikke have det selv og er også bange for at det vil gå i stykker der, så derfor vil jeg tilbyde at lave det om igen. Surt men hellere en tilfreds kunde, i stedet for en utilfreds, som giver negativ omtale.
Skriv et svar