Dato og tid er tors 28. mar 2024 22:36

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs 16. aug 2011 16:51 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Danagonia skrev:
Jeg har et sæt fra Harald Nyborg og to sæt fra en Ebay sælger, som ligner dine.
Hvad størrelser har du? Og hvilken kan du bedst lide/finder du mest anvendelig?

En tung messinghammer - så kom der lige endnu et ønske på listen.
Hvordan kan det være, at ligegyldigt hvor meget man køber, så vokser den ønskeliste konstant.
Rent logisk, burde den jo blive kortere... Billede

Chergui Design skrev:
Kan også være det har noget med min PC at gøre
Det ser ud til urørte links er en meget mørk grå, der næsten ser sort ud.
Måske kan Lene lokkes til at ændre farven, så de bliver nemmere at se? :ympray: Billede
#830000 kunne være en mulighed...
Eller måske #C31919...

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 17:07 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
mjanneh skrev:
Jeg har også købt stempler i UK, via en ebay-forhandler i øvrigt, men har ikke haft helt til at finde 'små bogstaver'. Er du stødt på nogen?
Kun fra USA Billede så der kommer alt det bøvl med moms og gebyr jo på... Billede

Billede

* Tilføjelse: Nu har jeg spurgt min engelske stempel-pusher, om ikke det var en idé med nogle minuskler også.
Så må vi se, hvad han siger
:D

_________________
Billede


Senest rettet af BlueRaven tirs 16. aug 2011 17:51, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 17:18 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
har kun dem fra harald nyborg... er simpelthen for nærrig til at købe til 500?... men vil Så gerne ha nogle sjove fonte... og former osv...

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 18:27 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Citat:
Kun fra USA ... så der kommer alt det bøvl med moms og gebyr jo på...

Tilføjelse: Nu har jeg spurgt min engelske stempel-pusher, om ikke det var en idé med nogle minuskler også.
Så må vi se, hvad han siger :D



Jeg ser frem til at høre svaret - det kan jo næsten ikke passe, at ingen i Europa forhandler dem


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 19:48 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
BlueRaven skrev:
Hvad størrelser har du? Og hvilken kan du bedst lide/finder du mest anvendelig?


Jeg har de helt små på 1mm, som jeg bruger mest. Især numrene, fordi jeg så kan have et helt tlf, på hundetegnet. Er faktisk ikke sikker på størrelsen på resten, men mener de er 2 og 3mm. Jeg bruger de store som "store" bogstaver, da jeg kun har investeret i de store (uppercase) og ikke i de små (lowercase) Jeg ville gerne have et sæt i en fin font og et sæt meget store, så man kunne lave noget bare med initialer. Men egentlig bruger jeg faktisk mine design stempler mere. De kan lave nogle rigtig fine texture i metallet, så de er altså også sjove at lege med. Kan især godt lide snirkler og blomster motiver. Havde til at starte med en ide om at jeg skulle lave sjove smykker, med sjove budskaber ligesom på t-shirt, men jeg har opdaget jeg overhovedet ikke er sjov. :o)

Citat:
En tung messinghammer - så kom der lige endnu et ønske på listen.
Hvordan kan det være, at ligegyldigt hvor meget man køber, så vokser den ønskeliste konstant.
Rent logisk, burde den jo blive kortere...


Sådan er det med hobby'er. Men kan aldrig få for meget værktøj :-D Har du forresten fået en af de seje røde save, med guitar strengs stramning, hjem??

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 20:17 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Danagonia skrev:
Havde til at starte med en ide om at jeg skulle lave sjove smykker, med sjove budskaber ligesom på t-shirt, men jeg har opdaget jeg overhovedet ikke er sjov. :o)
=)) Vel er du så - tror bare problemet er, at du er rigtig sjov i lange sætninger (som ovenfor), og det er der jo sjældent plads til på et smykke :))

Danagonia skrev:
Har du forresten fået en af de seje røde save, med guitar strengs stramning, hjem??
Den er bestilt - med lidt held kommer den sidst på ugen (eller først i næste).
Er du stadig lige så glad for din, som da du fik den?

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 20:29 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
BlueRaven skrev:
=)) Vel er du så - tror bare problemet er, at du er rigtig sjov i lange sætninger (som ovenfor), og det er der jo sjældent plads til på et smykke :))


Kan godt være, det er det der er mit problem. =)) Jeg mangler evnen til at fatte mig i korthed...

Citat:
Den er bestilt - med lidt held kommer den sidst på ugen (eller først i næste).
Er du stadig lige så glad for din, som da du fik den?


Ja jeg er super glad for den. Fatter ikke hvordan jeg kunne save før. Får den dog ikke brugt så meget som jeg gerne ville. Wire wrapping er altså mit hjertebarn :-D Men nu skal jeg jo til at være sløjdlærer, så kan det være den kan blive fundet frem igen

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 20:37 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Danagonia skrev:
BlueRaven skrev:
=)) Vel er du så - tror bare problemet er, at du er rigtig sjov i lange sætninger (som ovenfor), og det er der jo sjældent plads til på et smykke :))
Kan godt være, det er det der er mit problem. =)) Jeg mangler evnen til at fatte mig i korthed...
Eller du laver for små smykker :))

Danagonia skrev:
BlueRaven skrev:
Er du stadig lige så glad for din, som da du fik den?
Ja jeg er super glad for den. Fatter ikke hvordan jeg kunne save før. Får den dog ikke brugt så meget som jeg gerne ville.
Måske skulle jeg bare have købt din så :D

Sløjd? Praktik? Eller job? Hvilke liniefag har du forresten? Jeg er nysgerrig...

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 17. aug 2011 12:02 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
mjanneh skrev:
Blue skrev:
Nu har jeg spurgt min engelske stempel-pusher, om ikke det var en idé med nogle minuskler også.
Så må vi se, hvad han siger :D
Jeg ser frem til at høre svaret - det kan jo næsten ikke passe, at ingen i Europa forhandler dem
Han var ikke helt afvisende:

RDGtools skrev:
We may look in to stocking other punch sets in the future but im not sure if that will include the danish symbols.!!!
Da jeg alligevel var i gang, foreslog jeg først og fremmest minuskler, derefter tegn som @ # ( [ + - ! ? *, og til sidst et lille sæt med Æ æ Ø ø Å å. Jeg skrev dog, at jeg godt var klar over, sandsynligheden for det sidste ikke var overvældende ;)
Nu er det så bare at vente - og håbe...

Hvis nogen af jer har lyst til at "presse lidt på",
kan I jo også skrive til dem og foreslå nogle - small lower case letter stamps - HER :D

Sammen bli'r vi stærke! :-D - måske...

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 17. aug 2011 16:44 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
BlueRaven skrev:
Måske skulle jeg bare have købt din så :D

Sløjd? Praktik? Eller job? Hvilke liniefag har du forresten? Jeg er nysgerrig...


Vil ikke af med den! Lige meget hvor lidt man bruger sit værktøj, kan man altid få brug for det en dag :))

Jeg skal have sløjd/håndarbejde som linjefag i år, så der kommer sikkert mange spændende kreationer fra mig i løbet af året. Jeg afsluttede dansk - de yngste (1-6kl) i år, så er nu dansklærer og regner med tilsidst at slutte af med historie og billedkunst. Men har glædet mig vildt meget til sløjdtimerne, så det bliver et rigtigt sjovt skoleår i år.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker