Dato og tid er tirs 4. jun 2024 07:24

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Hvordan er stemningen for metalfarvnings-eksperimenter?
Super idé. Jeg er da med på at eksperimentere lidt. 39%  39%  [ 7 ]
Ideen er god, men jeg er altså kun med på en kigger. 50%  50%  [ 9 ]
Det kan måske bruges til noget, meeen jeg venter lige og ser... 6%  6%  [ 1 ]
Minimal begejstring, jeg kan jo købe metal i de farver, jeg skal bruge. 0%  0%  [ 0 ]
Helt ærligt - hvor meget tid kan man have tilovers. 6%  6%  [ 1 ]
Afgivne stemmer : 18
Forfatter besked
Indlæg: tirs 11. okt 2011 13:36 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
:)) :)) Blue, jeg kan mærke det helt herned i 6000 området hvordan du råhygger med at eksperimentere.
Hvad er det lige vi andre skal lave? Troede i min naivitet at der blev uddelegeret opgaver :-\
Skal vi bare selv finde på noget? Er det nødvendigt at have plade? Jeg har kun forskelligt tråd....


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 11. okt 2011 15:54 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: fre 7. aug 2009 07:13
Indlæg: 874
Geografisk sted: Als
Brumbear, vi skal bare eksperimentere løs, er jeg sikker på \:D/ :-D
med hvad vi nu har liggende,
(men ikke komme til skade [-x )

Det med at bage kobberet i ovnen husker jeg godt.
Camilla skrev at man på den måde kunne oxydere det, og jeg lavede et lille forsøg.
Jeg kan ikke finde tråden mere, men jeg havde gemt billedet i et album.
Det er vist et par år siden.
Det blev bare bagt naturel :))

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 11. okt 2011 16:53 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tirs 11. okt 2011 16:47
Indlæg: 11
Der er super mange måder man kan farve metal på :) her har jeg fx brugt 3 dobbelt salmiak spiritus på kobber.. på bronze bliver det dyb mørk blå og sort
Billede


Der findes en rigtigt god bog hvor hvor man kan se præcise opskrifter på hvad farver man kan opnå med metal

http://www.amazon.com/Colouring-Bronzing-Patination-Metals/dp/0823007626


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 11. okt 2011 17:26 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tirs 11. okt 2011 16:47
Indlæg: 11
jeg har lige scannet " nogen" af siderne ind ikke alle hehe der er så mange men det er fra den bog :) så kan man slå opskriften op se hvad der skal til for at kunne lave de forskellige farver.. nogen er meget meget meget besværligt/umuligt.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 11. okt 2011 17:34 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
brumbear skrev:
Hvad er det lige vi andre skal lave? Troede i min naivitet at der blev uddelegeret opgaver :-\
Skal vi bare selv finde på noget? Er det nødvendigt at have plade? Jeg har kun forskelligt tråd....
Det er jo meget forskelligt, hvad vi har af både emner og oxydanter, så det vil være svært at uddelegere. Så kommer der også mere "pligt" over det, og det skal jo helst være sjovt :D

Ideen er vi bidrager med, hvad vi kan, og på et tidspunkt når vi har rigtig mange billeder og beskrivelser, samler jeg det i en tråd (eller måske en tråd pr metal). Jo flere billeder der er, jo bedre. Det betyder ikke så meget om der er flere billeder af f.eks kold kobber i varm svovllever, for der vil sikkert opstå variationer , og det er jo spændende at se, hvor store de bliver.

AM - det var dog utroligt fascinerende! :clap:
Jeg skal afgjort have bagt lidt metal også. Spændende hvordan kobberet nærmest bliver guldfarvet efter 30-60min - mon messing så bliver kobberfarvet? :))
Er der forskel på de to rækker?

Theis - dejligt at se dig herinde på det røde forum - vi manglede en bog-kunstner :D
Meget smuk bog du har begået, og de kobberhjørner er fantastiske!!! ^:)^
3db-salmiak er på indkøbssedlen (det er vel for pokker en af de ting, man stadig kan få i butikkerne :-\ ).

Bogen du linker til, købte jeg i weekenden, så den er på vej. Jeg har den bare mistænkt for at indeholde maaange opskrifter med kemikalier, der er svære at få fat på.
Har du den? Ja, det har du jo så allerede svaret på, mens jeg forfattede dette :))
Og hvor ER der mange lækre overflader Billede
Har du en god kemikalie-pusher?

Og velkommen!!! :-bd

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 11. okt 2011 18:27 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tirs 11. okt 2011 16:47
Indlæg: 11
BlueRaven skrev:
brumbear skrev:
H

Theis - dejligt at se dig herinde på det røde forum - vi manglede en bog-kunstner :D
Meget smuk bog du har begået, og de kobberhjørner er fantastiske!!! ^:)^
3db-salmiak er på indkøbssedlen (det er vel for pokker en af de ting, man stadig kan få i butikkerne :-\ ).

Bogen du linker til, købte jeg i weekenden, så den er på vej. Jeg har den bare mistænkt for at indeholde maaange opskrifter med kemikalier, der er svære at få fat på.
Har du den? Ja, det har du jo så allerede svaret på, mens jeg forfattede dette :))
Og hvor ER der mange lækre overflader Billede
Har du en god kemikalie-pusher?

Og velkommen!!! :-bd

Billede


hehe tro mig meget kan man slet ikke :D ... det er sådan ala " du tager et badekar svovlsyre... koger det i 20 timer tilsætter 50 liter en eller anden meget kemisk ting .. nedsænker det i kar i x dage osv hehe .. Meget er så giftigt at man ikke drømmer om det hehe . :-t

kemikalie pusher.. hmm men nej jeg er en bog pusher :D

Billede

:D "..buy me...buy me...buy me...buy me...buy me...buy me..."

=))

men hvad med ting som

Sigma-Aldrich (hovedsagligt kemikalier), Bie-Berntsen (både kemikalier og udstyr) og VWR (tidligere Struers Kebolab)

http://www.struers.com/default.asp?top_id=4&doc_id=59
http://firma.eniro.dk/kemikalier/s%C3%B8g.cs

meeeeeeen.. mange af de kemikalier er dødens farlige som de beskriver i bogen :)..


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 11. okt 2011 18:50 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
BlueRaven skrev:
Lagde du bare tingene derind, eller smurte du noget på, der kunne fremme/bremse oxydering?


Jeg lagde dem bare ind. Forskellige temp. og ligge tider giver forskellige farver....

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 11. okt 2011 19:47 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 1. feb 2010 09:13
Indlæg: 963
Geografisk sted: Holeby, Lolland
Jeg ville ønske jeg havde noget metal at arbejde med, så ville jeg gerne lave eksperimenter. Men hvor får du tiden til alt det du laver BR jeg vildt indponeret.

Ser om der bliver mere tid, når min pention er afklaret engang i nov.

Prøver om jeg kan skaffe lidt forskelligt metalrester.

_________________
Mød hver ny dag med et smil
http://www.didismykkerogdesign.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 12. okt 2011 00:17 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
anna-edith skrev:
Men hvor får du tiden til alt det du laver BR
Man skal bare bevæge sig meget hurtigt,
for jo hurtigere man bevæger sig, desto langsommere går tiden (konsekvens af den specielle relativitetsteori),
og det kan måske forklare, hvorfor det ser ud som om, jeg har meget tid, og når meget :))

Men fra min pind, når jeg kun en meget lille brøkdel, af alt det jeg kunne tænke mig, og mine skitse- og idébøger bugner med ting og projekter, jeg ville ønske, jeg kunne finde tid til.

Når jeg alligevel får lidt fra hånden, tror jeg, det skyldes tre ting.
1) Alt for lidt søvn - som jo giver flere timer ekstra i døgnet.
2) Beslutningen om at lave værksted i stuen - når jeg har fri og slapper af herhjemme, er nærmeste projekt aldrig mere end 1m væk, og så det er jo nemt lige at bruge lidt tid hist og pist.
3) At smykketid = lydbogstid, så næsten al min "læsetid" bliver også brugt på smykker. Fantastisk når man kan lave flere ting samtidigt :D

anna-edith skrev:
Prøver om jeg kan skaffe lidt forskelligt metalrester.
God ide - alt mit messingplade har indtil nu været genbrug fra en gammel lysestagebagpladedims, men nu hvor jeg skal til at eksperimentere helt vildt med oxydering/patinering, har jeg købt lidt ny plade i messing og kobber. Det er jo lidt nemmere når det er fint og glat fra starten - dovenskaben længe leve :D :))

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 12. okt 2011 05:56 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Jeg 'luftede' tidligere denne bog i det andet forum: http://dl.dropbox.com/u/2791372/metalfarvning.pdf

Er metalfarvningsopskrifterne de samme som i den engelske bog?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker