Dato og tid er søn 28. apr 2024 21:46

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: søn 10. jan 2010 16:33 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Jeg er VILD med dit armbånd. :x- Jeg bliver snart nødt til at lave noget ala. :)-

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 10. jan 2010 19:17 
Offline
Rubin
Rubin

Tilmeldt: søn 12. jul 2009 17:46
Indlæg: 218
Geografisk sted: Odense
Mange tak for de fine ord. :ymhug:
Armbåndet er det første jeg har lavet med noget plastic i! Det er egentlig sjovt som plastic er lidt fy-fy her i perle-verdenen, for nogen gange er det smart med noget der ikke vejer så meget. Træ er også lidt fy, synes jeg at fornemme på div. fora :think:


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 12. jan 2010 04:10 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Du har ret i at plastik-perler er fy-fy på nogle forummer men jeg tror da ikke det er det på dette forum. Jeg brugte kun plastik i starten men efter jeg kom herind er jeg gået over til alt andet men jeg har da stadig mit plastik og har lavet nogle få smykker med det. Bla et par yderst smukke øreringe som jeg lige viser en af dagene. Og som du selv skriver, så er det meget lettere. :)-

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 12. jan 2010 07:34 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Indlæg: 1463
Geografisk sted: Østjylland
Alså for mig er plastic -acryl - glas - træ og andet materiale ikke fy fy, men du har ganske ret. Hos nogle bliver det ugleset hvis man bruger nogen af disse materialer.
Det man til tider blot skal huske på er,at mange af disse perler er betydelig dyrere end mange af " halvædelsten " perler er.
Og som du skriver, så betyder vægt på smykker også somme tider noget. Jeg har haft nogle som direkte har spurgt efter lette smykker, fordi de ikke har kunnet holde ud at have en kæde på som var tung. Dette kan jo skyldes mange ting.

_________________
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 12. jan 2010 10:27 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Jeg synes at man skal bruge de ting som man har lyst til at bruge og ikke hvad andre synes der skal bruges og træ og ben perler er faktis ikke bilige hvis man kikker runt på nettet . så brug du bar løs af dine plastikperler og hvsd du ellers har i dine gemmer.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 12. jan 2010 11:11 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
Jeg synes at man skal bruge det man selv synes er smukt - og Butler har ret at der er mange materialer, der er lige så dyre eller dyrere end halvædelstenene. Når det er sagt, så har jeg det sådan at stenene for mig føles lækre, jeg får bare lyst til at røre ved dem - har før jeg fik perledillen i blodet haft rå amathyster, rosenkvarts, citriner og bjergkrystal liggende fremme, udelukkende fordi jeg synes at de er smukke og rare at røre ved.
Men derfor bruger jeg da også fx glas/træ/frøkapsler i mine ting og har da også lavet fx øreringe med voksperler, armbånd med acrylblomster mm.
Så det du fornemmer er nok ikke så meget at man ikke synes at acryl/plastic/træ/gummi/glas og hvad man nu finder på, er 'fint' nok - men en begejstring overfor alle de utrolig lækre sten der findes.
Jeg tror vi alle glæder os over at se de fine ting, der laves rundt omkring i landet, uanset hvad de bliver lavet af - det er kreativiteten, der tæller.

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 12. jan 2010 14:24 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
Smag og behag er jo ret forskellig. Og der er ikke noget, som er fy-fy, vi bruger vel alle det, vi bedst kan lide. Og skal man lave et armbånd med mange vedhæng, kan sten hurtigt gøre armbåndet alt for tungt.

Jeg elsker alle de mange smukke rustikke sten og koraler, og så naturligvis rav - der bestemt hører til i den lette ende.

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 12. jan 2010 19:43 
Offline
Rubin
Rubin

Tilmeldt: søn 12. jul 2009 17:46
Indlæg: 218
Geografisk sted: Odense
Ja, det er noget sjovt noget, det med valg af materialer. Da jeg startede for et års tid siden, ku jeg ikke få nok af sten-perler, men nu kan jeg mærke jeg er begyndt at udvide min horisont lidt mere. Træ og plast har fundet vej ned i mine perle-æsker, men kan jeg få mine døtre(8 og 10 år)til at se det smarte i de ting. Nej nej :snooty: . Når de får lov at kaste sig over mine perler, er det altid de dyreste af slagsen de vælger og gerne sølvperler med en masse bling-bling :D


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 13. jan 2010 14:47 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
tullen72 skrev:
Ja, det er noget sjovt noget, det med valg af materialer. Da jeg startede for et års tid siden, ku jeg ikke få nok af sten-perler, men nu kan jeg mærke jeg er begyndt at udvide min horisont lidt mere. Træ og plast har fundet vej ned i mine perle-æsker, men kan jeg få mine døtre(8 og 10 år)til at se det smarte i de ting. Nej nej :snooty: . Når de får lov at kaste sig over mine perler, er det altid de dyreste af slagsen de vælger og gerne sølvperler med en masse bling-bling :D


Jeg er af samme slags som dine piger - hvis jeg sidder med et blad eller er i en butik, uden at kigge på priserne, så vupti er det mine øjne bedst kan lide desværre også tit det dyreste, øv - det ville være meget bedre hvis man ikke valgte lige netop det ! Derfor har jeg ikke penge, går jeg ikke i butikker/på nettet mm - det bliver per definition altid dyrt :doh:

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker