Lodning:Jeg bruger sølvslaglod til både sølv, bronze, kobber og messing. Det er godt nok sølvfarvet, men det letter tingene at der kun er en slags at holde styr på - og så fås det i flere hårdheder (smelter ved forskellige temperaturer).
Af fluss bruger jeg også det samme, og det er enten fluzin eller fluoron (alt efter hvad jeg lige får fat på)
Plade:Mine favoritter er 1mm - 1.25mm og 0.5mm.
1mm - 1.25mm er god til kraftige fatninger og ringskinner, hvor en for tynd kvalitet godt kan føles skarp og ubehagelig.
0.5mm er god til almindelige fatninger, da den er stabil nok til jobbet, men samtidig lettere at arbejde i end de kraftigere kvaliteter.
Til store udsavede ting foretrækker jeg de tykkere plader, da der er mere "kram" over resultatet, og skal pladen drives, ja så er 1.5mm den tyndeste pladetykkelse, jeg arbejder i - her bliver pladen jo tyndere, efterhånden som man hamrer løs.
Tråd:Vigtigst af alt i trådsortimentet er mine trækjern, hvor jeg kan trække tråden i den tykkelse og form jeg lige behøver. Det er hårdt arbejde, og ikke særligt sjovt, men for sølvs vedkommende er det simpelthen blevet for dyrt at have et kæmpe dimensions-og-profil-sortiment liggende.
Min standardtrådtykkelse er 1mm. Det er den jeg har brugt mest til kæder, selv om jeg på det seneste er blevet meget glad for 0.8mm til det formål også (men det trækker jeg så). Derudover har jeg noget 0.5mm, der er godt til micro-kæder, flet og slentring. Jeg har også noget 2.5mm jeg synes er godt til ringe, armbånd og hårdimser.
Jeg tror dog, jeg skal have noget 1.2 eller 1.5mm næste gang, for der er sgi langt at trække fra 2.5mm til 1.2mm
Trækjern til at trække firkantet og rund tråd: