Hvordan gjorde du?Theis skrev:her har jeg fx brugt 3 dobbelt salmiak spiritus på kobber.. på bronze bliver det dyb mørk blå og sort
Er det penslet på eller dyppet?
Et eller flere lag?
Koldt eller varmt metal?
Og 3x-salmiak ved stuetemp, eller...?
Redaktør: rumlebumle
Hvordan gjorde du?Theis skrev:her har jeg fx brugt 3 dobbelt salmiak spiritus på kobber.. på bronze bliver det dyb mørk blå og sort

Det bedste var at det var " varmt" processen virker " altid" men jo varmere jo bedre så en god sommer er bedstBlueRaven skrev:Hvordan gjorde du?Theis skrev:her har jeg fx brugt 3 dobbelt salmiak spiritus på kobber.. på bronze bliver det dyb mørk blå og sort
Er det penslet på eller dyppet?
Et eller flere lag?
Koldt eller varmt metal?
Og 3x-salmiak ved stuetemp, eller...?
Og det siger du nu, hvor vi går vinteren i mødeTheis skrev:Det bedste var at det var " varmt" processen virker " altid" men jo varmere jo bedre så en god sommer er bedst![]()
Aha! En pose?! Du er genialTheis skrev:Men jeg tog bare 3 dobbel salmiak spiritus direkte ned i en pose så bare lagde metal ned i...

... men knap så appetitligtTheis skrev:Det er ligesom folk der laver store statuer kan smide det ind i mødingen.. samme effekt.

Lige hvad jeg tænkte, så de sidste 6 timer har der ligget 3 plader på gaze højt hævet over salmiakken i en plasticbøtte med låg. Der sker noget i bøtten, men det går ret langsomt, da der er ca -10°C på badeværelset, hvor den stårTheis skrev:hvad med lave en lille " trone" rist så hælde noget ned i et glas.. så sætte tronen som er noget " gitter" og ligge det du vil ha " oppe på" så det ikke er i direkte kontakt men kun ligger i dampene

Vi har faktisk haft gang i ætsning herinde - Camilla startede det HER, vi eksperimenterede lidt, og jeg fik da lavet en bronzering, men det gik lidt død, efter vi ramte ind i problemerne med at finde salpetersyre (HNO3). Efterfølgende har de fået det ved RH - men til 400kr/l, så jeg ved ikke rigtigt...Theis skrev:men hvis du kan li sådan overflader osv hvad med " ætse "?
Jeg begynder at mistænke det her for at være "Det uendelige projekt"Theis skrev:gad vide hvad der sker om man kombinere " ild" og salmiak hmm så man " varme" behandler det først så det er rødt.. og " så" salmiak bliver det så blå/lilla... ( rød.. blå = lilla ? )

Prins Albert skrev:BR Husk at når du laver forsøget med varmt metal og 3dbs at gøre det et godt ventileret sted![]()
Vi sku jo ikke gerne miste vores ekspert ud i mange emner
Bare rolig - det bliver et altan-projekt på et tidspunkt, når vejret og vindretningen er til detPrins Albert skrev:BR Husk at når du laver forsøget med varmt metal og 3dbs at gøre det et godt ventileret sted
Det forklarer en hel del...Theis skrev:så man skal ikke drikke det blå væske bagefter... og det fortæller du først nu..