Du må endelig også huske at kigge på dine smykker med lidt mere objektive briller og spørge dig selv, om du ville betale prisen for dem, hvis du var en kunde og ikke kendte til produktionsprisen eller produktionstiden.
Noget helt andet er jo også at kigge lidt rundt omkring på nettet og se, hvad du kan slippe afsted med at opkræve for dine smykker. Det er ofte lidt lettere at finde en pris, hvis man kender markedets generelle priser. Og så må du prøve dig frem - er der meget salg, kan du snildt sætte prisen lidt op. Og sker der intet, så prøv at sætte prisen ned. Det er jo et spørgsmål om markedsregulering
Og så har jeg en idé om, at smykker sælger bedre, hvis priserne ligger én krone under hele halvtredsere. Altså 99 kr., 149 kr., 199 kr. osv. Du kan jo se, at fødevarebutikkerne gør det samme (bare i øre).
Og et tip, jeg har fået mange gange gennem årene: hvis prisen på smykker er lidt pebret, går kunder ofte ud fra, at der er tale om godt kvalitet. Prestige sælger også, bare ikke så let til de helt unge kunder - de vil have det billigste muligt. Så det er også et spørgsmål om, hvem din målgruppe er