Ætsning

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Danagonia skrev:Sølvet ser ikke ætset ud... Gad vide hvad der så er sket...
Nej, det ætses ikke, men bliver bare brunt. Måske er det for svage væsker. 10 og 30 procent, er jo ikke overvældende...

Og måske er det rent faktisk salpetersyre man skal bruge (HNO3) - det har jeg lidt mere fidus til, hvad angår ætsning.
Men hvor pokker får man fat på det som privatperson idag???
Nogen forslag?
Har prøvet byggemarkeder, farvehandlere og Matas uden held.

Billede
Senest rettet af BlueRaven man 25. okt 2010 00:59, rettet i alt 1 gang.
Billede
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Saltpeters syre... jeg har noget, men kan da ikke huske hvorfra... Tror faktisk det var Ravstedhus
Pia
Opal
Opal
er det det, de frygter vil blive brugt til bombefremstilling?
Billede LOKE'S GHOST
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Kontakt:
Danagonia skrev:Saltpeters syre... jeg har noget, men kan da ikke huske hvorfra... Tror faktisk det var Ravstedhus
Jeg har kigget derinde, og i "privatshoppen" er der ikke noget.
Jeg har ledt efter det længe, alverdens steder, for det kan også bruges til at teste lødigheden på sølv - og det er jo af og til nødvendigt, når man handler med kineserne ;)-
Pia skrev:er det det, de frygter vil blive brugt til bombefremstilling?
Ja, desværre, og det er problemet. Siden terrorlovgivningen blev vedtaget, er det blevet umuligt at opdrive. Før kunne man uden problemer få 62% i Matas, men nu... Ikke engang en eneste lille dunk 30% (som er lovlig), kan jeg finde.
Koncentreret svovlsyre 96% er også blevet et problem (den førhen billige måde at lave 10% post-lodnings-rense-opløsning på).
Det er fuldstændigt hul i låget - jeg mener, hvis det var fordi man ville sprænge verden i luften, ville man da kunne få et større knald ud af kunstgødning og diesel - men er det blevet forbudt?
Nej, det er det ikke... (og her vil jeg tillade mig at blive paranoid, og konkludere, at sidstnævnte udelukkende er lovlig endnu, fordi jeg ikke har brug for det -GGG)

Billede
Senest rettet af BlueRaven man 25. okt 2010 00:58, rettet i alt 1 gang.
Billede
Pia
Opal
Opal
lol,-

hvad med tyskland eller sverige? (lige de to stater ville nok netop gå efter diesel og kunstgødning)
Billede LOKE'S GHOST
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Kontakt:
Pia skrev:lol,- hvad med tyskland eller sverige? (lige de to stater ville nok netop gå efter diesel og kunstgødning)
Gode bud - og jeg har i flere dage været lilla af ærgrelse over, at jeg lige har haft venner i Sverige, og at jeg glemte at bede dem kigge efter syre derovre
Billede

Jeg har allerede bedt andre venner i det det sønderjyske tjekke næste gang de er i D.

Ellers må jeg jo starte et firma og lade mig momsregistrere - bare for at kunne købe en dunk salpetersyre.
Det er skisme langt ude...

Billede
Senest rettet af BlueRaven man 25. okt 2010 00:58, rettet i alt 1 gang.
Billede
Brugeravatar
vase
Safir
Safir
Geografisk sted: Randers
Spørgsmålet er om ikke det er håndværkerne og ikke butikkerne du skal spørge?

En malermester måske? en gammel kolonihaveejer der har noget stående? (jeg vil jo strax gå på jagt i min kolonihave)

Cykelværksteder? mekanikere?? Ja jeg ved sgu ikke hvem der brugte det til hvad men altså.....

Er det det at KØBE/SÆLGE det der er forbudt eller er det også ulovligt at EJE det. (hvis man nu har det stående..fordi en hobby med at lave bomber i sin tid nu er blevet for kedelig ;) )
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Kontakt:
vase skrev:[...] hvis man nu har det stående..fordi en hobby med at lave bomber i sin tid nu er blevet for kedelig ;)
Hæ hæ - Ja, jeg skulle have gemt det, fra dengang jeg lavede TNT... suk... Billede

Billede
Billede
Besvar