Hjerne-lammende 16-flet
Redaktør: rumlebumle
Næsten ikkePia skrev:har du lavet andet end at flette?
Nej. Det kunne sikkert blive flot, men jeg tror det er sværere da læder jo er mindre føjelig. På den anden side, leger jeg med ideen om at prøve med metal, så hvorfor egentlig ikke læder?Pia skrev:Har du prøvet i 1mm læder eller kunst?
Jule-bazar-bod?!? No way!
Jeg er jo både en skod-sælger og allerede træt af jul, så chancen for det er 1:∞
Blue Raven, du er bare for MEGET på den aller-allerbedste måde
Jeg ligger i sengen med en voldsom allergisk forkølelse så sådan et flettearbejde er lige sagen. Betyder det noget hvor stort papstykket er og hvor langt man klipper ind
Jeg ligger i sengen med en voldsom allergisk forkølelse så sådan et flettearbejde er lige sagen. Betyder det noget hvor stort papstykket er og hvor langt man klipper ind
Næ, det er en smagssag.brumbear skrev:Betyder det noget hvor stort papstykket er og hvor langt man klipper ind
Jeg kan godt lide skiver med en diameter på ca 8cm, og jeg klipper 1-1½cm ind. Ofte starter jeg med 1cm, og klipper så lidt længere ind, efterhånden som hjulet bliver slidt.
brumbear skrev:Jeg ligger i sengen med en voldsom allergisk forkølelse

TAK søde Blue. Har det allerede meget bedre
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan det flettede får en ensartet tykkelse når papstykke og snitlængde er lidt ligemeget
Har fundet garn frem, bomuldsgarn, og skal da prøve det. Kan godt finde ud af at dele 360 med 17 men det er måske også ligemeget hvor ensartet snittene ligger
Er spændt på at se hvad det bliver til.
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan det flettede får en ensartet tykkelse når papstykke og snitlængde er lidt ligemeget
Har fundet garn frem, bomuldsgarn, og skal da prøve det. Kan godt finde ud af at dele 360 med 17 men det er måske også ligemeget hvor ensartet snittene ligger
Er spændt på at se hvad det bliver til.
Det er ikke så svært endda, på youtube er der mange forskellige teknikker til flet (videoer) og man kan osse købe de skabeloner. Jeg har lavet mange forskellige ting i det flet og det er utrolig hvad man kan få ud af det. Men det er hårdt for fingrene 
Jacta est alea
- anna-edith
- Opal

- Geografisk sted: Holeby, Lolland
- Kontakt:
Hvor er de fine BR. Når jeg får min printer/skanner til at virke vil jeg lægge nogle forkellige Japanske mønstre ind. Metoden hedder Kumihimo, jeg har lavet flere i læder i forskellige mm tråd.
Mød hver ny dag med et smil
http://www.didismykkerogdesign.dk
http://www.didismykkerogdesign.dk
LOKE'S GHOST