En sindssyg historie fra hverdagen...
For at gøre en kort historie lang, starter jeg med begyndelsen - og denne historie begynder med
geocaching.
Til dem der ikke ved, hvad geocaching er, kan jeg da lige nævne, at det er skattejagt ved hjælp af GPS. Tusinder af udøvere verden over, har gemt små skatte, man så kan gå ud og lede efter - i Danmark alene er der mere end 13.000 skatte gemt. Nå men tilbage til historien.
Jeg er altså geocacher.
For ikke så længe siden, var jeg på besøg hos en veninde, og midt i en snak om dit og dat besluttede hun sig for, at NU ville hun altså prøve det dersens caching. Og med NU, mener jeg NU!!! At klokken var omkring 23, havde absolut ingen betydning.
Heldigvis er jeg natteravn, og cacher normalt i mørke, derfor er der altid et lille lygte-sortiment i min taske - man kan jo aldrig vide... Og her viste det sig at være sædeles praktisk.
Vi gik på nettet, min veninde og hendes mand blev oprettet som geocachere, og vi fandt en spændende nattecache, vi ville gå efter og drog ud i mørket på skattejagt.
Her vil jeg skøjte lidt hurtigt hen over begivenhederne og bare nævne, at turen inkluderede en skov, en del grin, da disse nybegyndere i sporten resolut satte kurs efter en fugleklat i stedet for en refleks, super-lommelygter, pandelamper, en GPS-modtager, en masse smat og mudder, forkert fodtøj (mig - desværre), mandshøje brændenælder, en hund med orangeglødende øjne, svirpende grene og til slut vild jubel og en skat.
En skat indeholder altid en logbog man skal skrive i, men derudover er der bytteting i rigtig mange. Byttetingene kan være alt muligt af ringe værdi (ikke fødevarer)(her slipper jeg af med en del smykker
), og i nattens skat fandt min veninde en lille nøglerings-lommelygte, hun bare måtte eje, så den byttede hun sig til for nogle søde små træhjerter.
Turen var en succes. Min veninde var tændt på at finde skatte. Hendes mand var tændt på teknikken. Og en lille lækker lommelygte var i hus. Alt var fryd og gammen - lige indtil et par dage senere, da jeg fik en møj-sur mail.
Lommelygten var gået tør for strøm...
I min verden, er det ikke et problem. Fordi jeg jo har en del lygter til nattecaching, har jeg også en pæn samling af ekstra batterier af alskens slags, og jeg fandt hurtigt et batteri til veninden, men...
Det skulle jo sendes.
Det er ingen hemmelighed, at jeg er en lille smule træt af PostDK og deres priser, så jeg undgår dem, når jeg kan - men hvordan undgår man at betale 6.50 kr for at få ét batteri sendt fra Herning til Kolding?
Her synes jeg faktisk, det kunne være sjovt, at høre om i har nogle bud...Men I skal selvfølgelig ikke snydes for den noget ulogiske løsning (kan ses hvis i markerer området mellen stjernerne):
*Man betaler 5.42 kr for 10 batterier og får dem sendt gratis til Kolding... - fra KINA!?!*