Dato og tid er fre 1. nov 2024 02:01

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Opal
Opal
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning
En sindssyg historie fra hverdagen...

For at gøre en kort historie lang, starter jeg med begyndelsen - og denne historie begynder med geocaching.
Til dem der ikke ved, hvad geocaching er, kan jeg da lige nævne, at det er skattejagt ved hjælp af GPS. Tusinder af udøvere verden over, har gemt små skatte, man så kan gå ud og lede efter - i Danmark alene er der mere end 13.000 skatte gemt. Nå men tilbage til historien.

Jeg er altså geocacher.
For ikke så længe siden, var jeg på besøg hos en veninde, og midt i en snak om dit og dat besluttede hun sig for, at NU ville hun altså prøve det dersens caching. Og med NU, mener jeg NU!!! At klokken var omkring 23, havde absolut ingen betydning.
Heldigvis er jeg natteravn, og cacher normalt i mørke, derfor er der altid et lille lygte-sortiment i min taske - man kan jo aldrig vide... Og her viste det sig at være sædeles praktisk.

Vi gik på nettet, min veninde og hendes mand blev oprettet som geocachere, og vi fandt en spændende nattecache, vi ville gå efter og drog ud i mørket på skattejagt.

Her vil jeg skøjte lidt hurtigt hen over begivenhederne og bare nævne, at turen inkluderede en skov, en del grin, da disse nybegyndere i sporten resolut satte kurs efter en fugleklat i stedet for en refleks, super-lommelygter, pandelamper, en GPS-modtager, en masse smat og mudder, forkert fodtøj (mig - desværre), mandshøje brændenælder, en hund med orangeglødende øjne, svirpende grene og til slut vild jubel og en skat.
En skat indeholder altid en logbog man skal skrive i, men derudover er der bytteting i rigtig mange. Byttetingene kan være alt muligt af ringe værdi (ikke fødevarer)(her slipper jeg af med en del smykker :-D ), og i nattens skat fandt min veninde en lille nøglerings-lommelygte, hun bare måtte eje, så den byttede hun sig til for nogle søde små træhjerter.

Turen var en succes. Min veninde var tændt på at finde skatte. Hendes mand var tændt på teknikken. Og en lille lækker lommelygte var i hus. Alt var fryd og gammen - lige indtil et par dage senere, da jeg fik en møj-sur mail.
Lommelygten var gået tør for strøm...

I min verden, er det ikke et problem. Fordi jeg jo har en del lygter til nattecaching, har jeg også en pæn samling af ekstra batterier af alskens slags, og jeg fandt hurtigt et batteri til veninden, men...

Det skulle jo sendes.

Det er ingen hemmelighed, at jeg er en lille smule træt af PostDK og deres priser, så jeg undgår dem, når jeg kan - men hvordan undgår man at betale 6.50 kr for at få ét batteri sendt fra Herning til Kolding?

Her synes jeg faktisk, det kunne være sjovt, at høre om i har nogle bud...

Men I skal selvfølgelig ikke snydes for den noget ulogiske løsning (kan ses hvis i markerer området mellen stjernerne):

*Man betaler 5.42 kr for 10 batterier og får dem sendt gratis til Kolding... - fra KINA!?!*

Billede

Senest rettet af BlueRaven lør 30. okt 2010 23:46, rettet i alt 1 gang.

Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Opal
Opal
Brugeravatar

Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Omg, det er da sygt! Men ellers lyder det da spændende! Ku være man skulle prøve når lille pigen bliver ældre.

Svar med citat  
Opal
Opal
Brugeravatar

Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Det lyder altså bare sååå spændende og sjovt det geocaching ..
:)-

Senest rettet af FrkBettina lør 30. okt 2010 19:13, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Opal
Opal

Bettina du er en snyder :naughty: -så er det jo slut med gætteriet ;)-

du sender hende hen i den nærmeste tiger for at købe batteriet for hendes egne penge
- ikke videre generøst- men du sparer
lyder ellers fint- så det på aftenshowet forleden- må være oplagt for folk, der lufter hunde og ejer en gps (desværre har jeg ingen)

Senest rettet af Pia lør 30. okt 2010 19:16, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Opal
Opal
Brugeravatar

ooohhh... sorry.... tænkte jeg slet ikke på :-s

Kan jeg mon slette det igen ?

Svar med citat  
Opal
Opal
Brugeravatar

Pia skrev:
Bettina du er en snyder :naughty: -så er det jo slut med gætteriet

Hæ hæ - mon ikke de fleste allerede har kigget i den skjulte tekst? :-D
Og derfor kan man jo godt skrive, hvad man tænkte på af muligheder.

Ideen kom af sig selv, da jeg i forvejen handler elektronik og lign. derude.

Pia skrev:
... desværre har jeg ingen

Det havde jeg heller ikke i starten - men med Google Earth kan man godt alligevel. De mere komplicerede caches kræver dog en del frem og tilbage til en comp - med mindre man har en smart-phone selvfølgelig.

Billede

Senest rettet af BlueRaven lør 30. okt 2010 19:22, rettet i alt 1 gang.

Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Opal
Opal
Brugeravatar

Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Tænkte B post

Svar med citat  
Opal
Opal
Brugeravatar

Ja, jeg er heller ikke særlig pjattet med Post DK...
én mulighed for at spare fragt, kunne jo også være at man tager jernhesten med en gang geocaching undervejs
:D :D :D

Svar med citat  
Opal
Opal
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydals
Armen det er da lige til en historie i Rene ord for pengene, at det rent faktisk er billigere på den måde. Mit bud var at du skulle smule batterierne, med en direkte tog/busforbindelse ved at tape batterierne fast under et sæde :-D Det er nok nemmest med tog, for der kan man nemt smutte ind og ud uden at betale. Samtidigt med er der numre på sæderne og vognene, så det er nemt at finde igen :-D Lige før jeg får lyst til at prøve den leg... =))
Kan man også bruge en hel almindelig bil gps?? Så det godt i godaften DK, det med GC, så vildt sjovt ud...

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com

Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Opal
Opal
Brugeravatar

FrkBettina skrev:
Ja, jeg er heller ikke særlig pjattet med Post DK...
én mulighed for at spare fragt, kunne jo også være at man tager jernhesten med en gang geocaching undervejs
:D :D :D

Ha haaa - men det bliver sgi lidt hårdt, når nu årets julekort skal ud i hele landet Billede

Danagonia skrev:
Mit bud var at du skulle smule batterierne, med en direkte tog/busforbindelse ved at tape batterierne fast under et sæde :-D Det er nok nemmest med tog, for der kan man nemt smutte ind og ud uden at betale. Samtidigt med er der numre på sæderne og vognene, så det er nemt at finde igen :-D Lige før jeg får lyst til at prøve den leg... =))

Et fantastisk bud - man bliver jo helt fristet til at se, hvor meget man kan sende på den måde.

BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede

BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede

Danagonia skrev:
Kan man også bruge en hel almindelig bil gps??

Ja, en hvilken som helst GPS-modtager som kan vise koordinater kan bruges. Håndholdte, bil GPS'ere, Mobiler med GPS. Ja, selv Google Earth kan bruges i mangel af andet :-D.

HER kan man læse lidt mere og blive guidet igang...

Billede

Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time