Dato og tid er søn 16. jun 2024 22:07

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn 14. aug 2011 20:48 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
For tiden trækker det tænder ud her.

Manden og jeg ligger i sag mod kommunen, det trækker i langdrag, vi gik til lokal avisen og de tog historien som vi blot ønskede at gøre opmærksom på lige på forsiden. FEDT, det lagde pres på kommunen, men åhh hvor er det hårdt.

Det er også svært at forklare. Det er sådan vi har en dreng i børnehave og her i vores kommune er det besluttet af have et intra hvor alle vores oplysninger ligger (tlf, adresse og fulde navn) plus billeder. I starten blev det bare lagt op uden vi fik af vide hvem der var ansvarlig, hvad der ville ligge der og uden vi skulle give tilladelse, hvilket er i strid med persondataloven.

Jeg har desværre oplevet at få lavet bedrageri i mit navn, og derfor skiftet sidste år, også deler kommunen lige mit fulde navn med samtlige 120 forældre i den institution som vores dreng går i. Ik nok med det fik alle børn udleveret en liste med adresse og telefonnumre på hele stuen. Og alt det har vi beskyttet via kommunen ... Hmm udover det har oplysninger været hængt på rummene børnene har og andre forældre har med lethed kunne komme til at tage en anden forældres oplysninger med hjem.

Vi har klaget og klaget. Vi flyttede institution i marts fordi samarbejdet ikke gik. Lige så sløset de var med de ovennævnte ting lige så sløsede var de med børnene. Vi hentede vores dreng en dag i alt for små bukser, han bruger 110 og blev sat i et par af drengen ved siden afs rum. (pædagogen synes ikke det var sært det var for korte eller ikke passede så hun kiggede ikke engang størrelse eller efter navn, jeg hentede en dreng som havde ondt i maven og mærker på kroppen fra de stramme bukser som var str 98. Vi har hentet vores dreng med tis ned af begge ben som ikke var vasket af. Vi har fået skæld ud af pædagogerne jævnligt over fx at drengen fik ostehaps med eller bare en riskiks.

Vi flyttede og vi mærkede vores dreng udvikle sig, blive en glad dreng, og først der indså vi også hvor meget det havde gjort ved os selv og ikke kun ham.

Så med det på ret køl (venter blot på en afgørelse), så skulle der lige tages en anden tyr ved hornene.

Er træt af smerter og min lede overvægt. Har scoliose og skal holde mig aktiv, men det har været svært i en årrække så har fået lidt fedt på kroppen haha. ;) Lige en anelse så er begyndt at træne igen. Det er lækkert, men når jeg kommer hjem så går der max 1 time så siger det Zzzzz haha, men det er bare til jeg er ordenlig i gang ;D

Nå men følte trang til at dele det.. og lige sige puuuuh.. Finder dårligt tid til perler og bytte bytte, men håber det kommer nu, trænger til at være kreativ igen, måske efter en uge i sommerhus snart.. åh hvor jeg glææææder mig ;D Fuck vejret haha lidt pædagog er man vel, på med regntøjet eller bliv inde og lav smykker .. hmm ;D


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 14. aug 2011 20:54 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
I øvrigt, kort fortalt her http://hsfo.dk/horsens/hf102082/soens-b ... dres-vilje (NOT loving the picture )


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 14. aug 2011 20:57 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
Øv trykkede på den forkerte knap :P


Bare noget MØG med den instution, der er så mange ting i din tekst der bare ikke er ok!..

^^
Kender til flere der har skiftet BH og fået et helt nyt barn, det er så vigtigt at lytte til ens egen mavefornemmelse og gøre noget hvis man føler der er "ugler i mosen"

Det med navn+adresse osv... det er da Så respektløst!... for søren det er da ikke for sjov at folk har hemmelig adresse, navn mm.!

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 14. aug 2011 21:14 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
TAK for din reaktion Kallie.. største delen af dem vi har mødt har været lidt "øhh og hvad så?"

Vidste i FX at RKI ikke bruger CPR numre? Nej vel så du behøver ikke en anden persons cpr nr for at få dem registreret i RKI.. det skete næsten ved mig, jeg har hus og var jeg i RKI ville vi skulle betale min halvdel af huset eller sælge.. alt sammen fordi en skovl havde bragt en gæld op på knap 30.000 kr i mit navn og en gammel adresse. Heldigvis har jeg et godt hovede og havde fluks en advokat og firmaet kunne ikke bevise jeg havde skrevet under så de hang selv på regningen og der kom en politianmeldelse på vedkommende på den adresse der blev brugt!

Men det er folk ikke klar over. Og et CPR nr er ikke svært at finde, mange mennesker har adgang til CPR numre bare biblioteket fx, tele selskaber, der er jo rådne æbler over alt og synes ikke kommunen skal hjælpe også.

http://taenk.dk/tema/pas-p%C3%A5-dit-cp ... cpr-nummer

http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/tema/pas- ... -cpr-numre

Så meget energi er gået på at "fordøje" alt dette, vrede kan virkelig sætte sig i en!

Og ja mavefornemmelse er super vigtig i forhold til daginstitution blandt andet. Vi tøvede med at flytte vores dreng fordi han jo havde nogle gode venner der, men nu hvor vi ser hvor godt han har det er vi bare glade for vi gjorde det, selvom det pusler i baghovedet.. "hvorfor gjorde vi ikke det noget før??" Men det kan bare ikke nytte noget!


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 14. aug 2011 21:20 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
Havde engang en fysiklærer der lærte mig at jeg skulle bevogte de 4 sidste cifre i mit crp nummer godt og grundigt... det er kilden til så mange informationer, og så meget skade kan laves med dem...

Men jo tror desværre på at det er for nemt at finde frem til folks tal... :/

Godt nok noget svineri at der er en der har lavet det nummer og kørt en gæld op i dit navn.. nogle mennesker har bare INGEN samvittighed overfor hvad det kan koste det menneske de bruger!.. svineri!

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 14. aug 2011 21:22 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
Fik os af vide at det var noget med at man skulle "anmode" om hemmeligt nummer HVERT år... troede jo det var fint nok med at man satte kryds i hemmeligt nr+adresse når man flyttede... men nej nej..

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 14. aug 2011 21:30 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
Jep HVERT år, og man skal selv huske på hvornår man skal forny det! Det er bare for dårligt og det er sørme selv samme kommune jeg skal det ved som ligger mine oplysninger op til andre mennesker..


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 15. aug 2011 07:19 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Godt nok noget svineri. Ej hvor grrrrrrrr, man bliver helt gal når man hører om sådan noget, det at man beder om "hemligt nr." Så skal det respekteres, og at jeres dreng bliver sat i alt for små bukser, og kommer hjem med tis ned af benet, det er bare skandaløst. Pædagoger/pædagogmedhjælpere skal da også lige tænke lidt selv, hvordan har en str. 42 hvis vedkommende presser sig ned i en størrelse 38? Gør ondt og træls og man kan blive helt dårlig sløj. Er bare ikke okay.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 15. aug 2011 07:33 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 6. mar 2009 18:56
Indlæg: 819
Geografisk sted: Birkerød
Ih hvor kender jeg det godt, desværre. Vi var også nød til at flytte vores søn til anden institution.
Jeg ønske jer alle mulige held og lykke med jeres ny bh!


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 15. aug 2011 10:40 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Sikke noget jeres lille fam. har været igennem og jeg troede også at når man havde hemmelig tlfnr osv så skulle det respekteres og det er heller ikke iorden af jeres lille barn bliver behandlet sådan og jeg selv var blevet stiktosset og jeg syntes det er iorden at I er gået til medierne med jeres sag og det havde jeg også selv gjort,men det er en en hård omgang at komme igennem og ønsker jer alt godt fremover :ymhug:

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker