Switch to full style
Her er der mulighed for at beskrive vejledninger, og fortælle om metoder til smykkefremstilling
Skriv et svar

Hvad hedder?

tirs 23. jun 2009 10:35

Jeg er stadig lige hook på at lave ørestikkers.. Men hvis jeg skal have nogle perler med en flad side, hvad hedder sådanne perler så? er der nogen der ved hvor jeg kan finde dem henne. Jeg har en forstilling om at de skulle være ferskvandsperler af en art, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde sådan nogle nogen steder.. Er det bare mig der er blind?

Re: Hvad hedder?

tirs 23. jun 2009 14:45

Nu har jeg så endelig fundet ud af at perlerne hedder Cabochon et eller andet..

Fandt endelig nogle på Frits hjemmeside.. Men men men.. Der kan jeg jo ikke købe fra.

Jeg kunne så godt tænke mig at lave et par ørestikkers med bitte små sten/perler ( måske noget krystal bling bling agtigt ) de skal ikke være større end max 6 mm ( helst 4 mm )

Helt almindelige simple ørestikkers! Kan det virkelig være så svært?

Re: Hvad hedder?

tirs 23. jun 2009 16:36

De har den slags perler kan du købe hos http://www.ravstedhus.dk Og da behøver du ikke at købe for en hel masse men jeg tror dog at de legger et ekspeditions gebyr på men spørg dem bare hvis du ringer til dem. :)]

Re: Hvad hedder?

tirs 23. jun 2009 19:27

smyks har også en masse lækre jeg har lavet nogle med en lille perleskål og så en lille perlemors perle.. og de har det hele så det er også en muglighed...

Re: Hvad hedder?

ons 24. jun 2009 09:19

Nu har jeg lige været inde på ravstedhus og kigge og har fundet nogle ørestikkers jeg godt kunne tænke mig at prøve at lave noget med.. Men så er jeg i tvivl om hvad for nogle jeg skal bruge, hvis jeg vil prøve at lave noget med denne perle:

http://ravsted.e-supplies.dk/dynamic.as ... ta=preview

Jeg skal jo bruge en stikkers med stift og skål, men hvad for nogle skal jeg vælge?

jeg har blandt andet kigget på dem her:

http://ravsted.e-supplies.dk/dynamic.as ... key=314031

Men hvad betyder ldg 10 mm?

Re: Hvad hedder?

ons 24. jun 2009 10:14

Det betyder at de er 10mm lange på det styk som kan gå igennem øret og det er en gode længde for der skal jo være plas til øret og låsen. og de perler du henviser til se fine ud og da skal du jo bare have en hvor pladen ikke rager uden for perlen, men heller ikke en for lille skål. @};-

Re: Hvad hedder?

ons 24. jun 2009 12:41

Havfrue, nu er du så godt i gang med at hjælpe mig, kunne du så ikke svare mig på om de perler der har varernr:

825025

Passer til at sætte ned i varernr:

314075

Re: Hvad hedder?

ons 24. jun 2009 13:36

Da bliver jeg dig nok svar skyldig . men de er flinke til selv at svare hvis du ringer til dem. 74 64 76 25

Re: Hvad hedder?

ons 24. jun 2009 14:17

Tak, det prøver jeg.. :)

Re: Hvad hedder?

ons 24. jun 2009 14:46

Bumle hos Frits skal man købe for 500.00 kr min mener jeg :?: så kan man godt handle der ,men du skal have et password for at handle ,men det beder du bare om ,så kommer det pr mail men jeg handler der kun hvis man er med i en fællesbestilling ellers syntes jeg det er for dyrt,men de har mange lækre ting i sterling sølv og fg sterling sølv ikke noget bling bling ;)-
Skriv et svar