man 17. maj 2010 11:03
Her er en lille beskrivelse....
For at spare lidt på kartefloret, laver jeg et lille garnnøgle i uldgarn, har som regel altid en rest der kan bruges.
Skal jeg lave flere perler, og de gerne skulle være lige store måler jeg garnet, så trådene til garnnøgler bliver ligelange.

Som man kan se er det ikke helt nemt at styre garnnøglet, så jeg grov filterdet lige så enden bliver på plads.

Så tager jeg lidt karteflor, og rykker fra hinanden, pakker det omkring garnnøglet og grovfilter - så det hænger ved hele vejen rundt (grovnål), når det har fat de fleste stede rundt på kuglen, skifter jeg til mellem nål - den fine bruger jeg næsten kun når jeg laver små figurer - eller der er steder på kuglen der lige skal finpudses/justeres.

Efter et par timers arbejde kom disse frem. - og man kan se der er brugt af kartefloret - men ikke så meget, i forhold til antal perler.

Jeg lavde lige et par stykker i en rest mohairegarn jeg havde liggende - et par små garnnøgler - start med mellemnål, afslut med fin nål - og man kan ikke se det har været garn - ligner filtkugler

og så blev der vist nok perler til et armbånd