mjanneh skrev:
Kan du se/mærke nogen kvalitativ forskel på bronzen fra Ravstedhus og fra Wires?
Næ, men det er også svært, når al min wire fra SWC er tynd (<0,4mm) og al fra RH er medium-tyk (>0,4mm).
Jeg er nu ganske sikker på, mine næste wirekøb bliver fra SWC, hvor det er muligt
Camilla - Jeg synes nu ikke den tynde bronze volder de store problemer. 0,2mm og 0,3mm er næsten ens at arbejde med, men jeg tror nu bedst jeg kan lide 0,3mm pga udseendet.
0,25mm er et kapitel for sig, for det er genstridigt som

, men efter 2 sekunders udglødning, er det blødt og føjeligt som de andre størrelser
Mht sølv, så er jeg afgjort til 925/935, da det kan bruges til flere ting. 999 finsølv er lidt mere begrænset i udfoldelsesmulighederne, og jeg ved jo aldrig, hvad jeg finder på på et senere tidspunkt, hvor materialerne også skal kunne bruges.
Jeg trøster mig med, at sølv er blødere end bronze, og det er ikke så slemt endda.
Tak for fif til enderne - som du måske kan se på #1, har jeg prøvet forskellige muligheder, med skiftende held - hamre, klemme, klippe, sno og gemme, men nu bliver de side-klippet fremover