1" er lige med en inch, som svarer til ca. 2,5 cm. Jeg har anskaffet mig en lineal, hvor der er cm i den ene side og inch i den anden side. Jeg har købt den i en boghandel. Så de 16" svarer til ca. 40 cm.
Du skriver bare, hvis du har flere spørgsmål.
Du skal huske, at der kommer shipping mv. oveni + evt. forsikring.Det skal du tage med i betragtning, når du handler hos en sælger.
Og hvis du køber for over 30 USD (inklusive shipping mv. + evt. forsikring), kommer du over de magiske 165 kr. og risikerer at skulle betale told, moms og gebyr. Regnestykket ser sådan ud:
Jeg køber eksempelvis for 170 dkr. så skal jeg betale told (hvis de snupper min pakke i tolden! og de er ret emsige, da der smugles så meget narkotika og ulovlig medicin mv.)
15 % i told af de 170 kr. = 25,50 kr. Det beløb lægges til de 170 kr. før de beregnes moms = 195,50 kr.
25 % i moms af de 195,50 kr. = 48,88 kr. Det beløb lægges til de 195,50 kr. = 244,38 kr.
Så kommer gebyret (betaling for deres arbejde med at fortolde mv.) = 150 kr.
Så alt i alt kommer jeg af med: 394,38 kr.
Altså hele 224,38 kr. i told, moms og afgift. Og så kan det lige pludselig næsten ikke betale sig længere. Så sørg for at du ikke kommer op over 30 USD, og hvis du gør, så skriv en mail til sælgeren, og bed om at det bliver sendt i mindre pakker á max 30 USD. Det gør jeg, og de svarer pænt tilbage, at det skal de nok.
God fornøjelse