Switch to full style
Her kan du fortælle om alle de andre hobbyer som du evt. har, det kan være at sy, strikke, male, eller noget helt andet
Skriv et svar

Transformation af nyt havestykke - advarsel: mange billeder

fre 27. maj 2011 10:57

I februar gik købet af 400m2 af vores nabo's have iorden og vi kunne starte arbejdet med at få dette stykke indlemmet i vores have :
Billede
Det er sådan, som det var før, med raftehegn ind til naboen.
Billede
her har vi begyndt at fjerne det gamle raftehegn
Billede
Der er meget der skal fældes
Billede
Billede
Der bliver opbygget en kæmpe grenbunke..... den bliver fliset senere hen
Billede
Billede
Så skal der sættes noget raftehegn op imod den nabo, der iøvrigt er begejstret for at at have fået lys ind i deres have.... det har de ikke fået i mange år pga alle de store træer, som vi nu har fældet.
Billede
Så er hegnet oppe
Billede
Jeg har lavet højbede og er igang med at sætte dem, efter at have ryddet området for trærødder og skvalderkålsrødder.... meget stort arbejde
Billede
Så er højbedene på plads, med grenflisen ind imellem
Billede
Et stort staudebed er blevet ryddet og pottet - der skal overgang fra gl til ny have nemlig være.
Billede
Til sidst er der blevet lagt rullegræs på.
Hele arbejdsgangen har været : fælde træer, lave grenbunke, fræse 37 stubbe, flise grenbunke, rive gl raftehegn ned, sætte nyt raftehegn op, lave espalieret frugthegn, flytte tørv fra nyt bærbuske bed til hvor der skal være græs, flytte æbletræ fra gl. til ny have, fjerne trærødder og skvalderkålsrødder i højbeds område, lave højbede, køre jord ind og læsse af i højbede, plante 11 nye frugt træer : 9 æble 2 blomme, plante 9 solbærbuske,3 solstikke, 5 stikkelsbær, 14 hindbær, 3 brombær , 2 storfrugtede hyld, 2 storfrugtede hasselbuske, lave espalier til clematis og rose, flytte ølandssten fra sti til kant af græsplæne, lægge rullegræs......... og vande rigtig meget igennem hele den periode, hvor der ikke kom en dråbe.
Og nu nyder jeg at have lidt mere have at boltre mig i. Fremover bliver haven udviklet stille og roligt . Manden i mit liver håber på at jeg er beskæftiget rigtig lang tid fremover :)) :)) Og kors hvor har det været hyggeligt at gå derude begge to hver weekend i flere måneder - ikke kun noget jeg synes, men også et udsagn fra min elskede ;)-

Re: Transformation af nyt havestykke - advarsel: mange bille

fre 27. maj 2011 13:49

SIKKE et arbejde, men hvad betyder det - når man nyder det .

Tillykke :ymparty:

Re: Transformation af nyt havestykke - advarsel: mange bille

fre 27. maj 2011 16:52

tillykke med det, jeg bliver svedt ved tanken.
men jeg tror, haven er glad for at være gledet under dine hænder.

Re: Transformation af nyt havestykke - advarsel: mange bille

fre 27. maj 2011 18:02

Jeg ville da ærligt talt også godt sælge 500m2 af min - var det ikke noget?
(Jeg er ikke et sekund i tvivl om at standarden ville stige selv om du mindst har 100 km hertil :)) :)) :)) :character-spongebobdance: :banana-angel: :banana-blonde: :happy-bouncymagenta: :happy-bouncyred: :happy-bouncyred: :romance-heartsthree: .

Re: Transformation af nyt havestykke - advarsel: mange bille

søn 29. maj 2011 14:53

Wow et arbejde men det er blevet rigtig pænt indtil videre. Jeg glæder mig til at se billeder af det til sommer når det er blevet grønt. ;;)

Re: Transformation af nyt havestykke - advarsel: mange bille

søn 29. maj 2011 15:13

Havemennesker, havearbejde = have-nydning \:D/ :dance: \:D/ :dance:
-Vi har lige gået en tur i Kulturbotanisk Have. -I Odense. Et lille paradis i byen. Men hvor kan det dog være "farligt" for så kommer det jo nemt til at koste lidt ekstra, næste gang vi er på planteskolen. Stort og flot arbejde I har været i gang med, men man kan tydeligt fornemme din/jeres glæde!!

Re: Transformation af nyt havestykke - advarsel: mange bille

søn 29. maj 2011 16:15

Et rigtig stort arbejde.. Men hvor er det bare blevet flot!!

Keep up the good work.. :clap:

Vil også gerne se billeder - når det hele står i fuldt flor.. :D

Re: Transformation af nyt havestykke - advarsel: mange bille

søn 29. maj 2011 17:02

Ser virkelig dejligt ud. Vores have er overtaget af en ældre ægtepar som den var vokset fra, og de ikke kunne overkomme dem mere. Så der er rigeligt at tage fat i.
Hverken jeg eller manden er ret meget have menneske, så kommer nok til at tage sin tid. Men fik gravet et lille stykke til bed, og plantet flotte gladioulos planter der. (eller er løg der var plantet i en lille balje, men var allerede 30cm høje, så tror de skal have mere plads.

Re: Transformation af nyt havestykke - advarsel: mange bille

man 30. maj 2011 12:28

Det jo fuldstændig som han, hun og haven... Sikke flot det er blevet... Nu har jeg jo selv fået have, og må indrømme at jeg er begyndt at interessere mig noget mere for det :-D

Re: Transformation af nyt havestykke - advarsel: mange bille

tirs 31. maj 2011 08:18

Godt I ikke ser min have =)) den ligner en urskov, men håber når jeg er ovre hele pensionssagen, jeg får noget mere energi. Manden har nok med køkkenhaven og sørge for vi hele sommeren er selvforsynet med at godt fra haven og ikke sprøjtet.
Skriv et svar