Switch to full style
Her kan du poste ting, du vil høre en ærlig mening om.
Det kan være smykker, hjemmesider eller alt muligt andet for den sags skyld.
Det er også her du finder "Dagens smykke"
Skriv et svar

Re: Dagens smykke 01.12.10

ons 1. dec 2010 16:42

Havfruen skrev:hydraulic press" Min dejlige mand mener at det er en form for udstansing af metaldet.
jeg har været inde på flikker og se hennes ting, men jeg fatter ikke at der ikke er nogen som komenter det hun laver. ikke et eneste af hennes smykker får en komentar.


Det er da rigtig stor forskel på om folk gør. Tror muligvis det faktisk mere handler om, om det er flickr du normalt linker til eller om det er et andet sted på nettet...

Re: Dagens smykke 01.12.10

ons 1. dec 2010 16:43

Pia skrev:Jeg synes også hun laver nogle flotte ting. men måske de lige er en kant for ornamenterede til min smag. hendes mere enkle smykker er lige i mit øje.
Jeg har aldrig haft noget ønske om, at være fortaler for enkelhed, men det er vist sneget ind på mig sammen med alderen.
når det så er sagt, så er der rigtig mange elementer i hendes designs, der er til at finde inspiration i.
:p :animals-chickencatch: :laughing-lettersrofl:


Kan sagtens følge dig. Det er lidt for "klæd ud" til at de fleste ville gå med det til hverdag...

Re: Dagens smykke 01.12.10

ons 1. dec 2010 18:37

Wauw, hvor er det bare super flot! Lige noget der skulle finde vej til min smykke kasse, men har ikke nær erfaring, eller værktøj til at lave sådanne ting. Synes virkelig det er pænt.

Re: Dagens smykke 01.12.10

ons 1. dec 2010 23:49

jeg kan nu altså bedre li' "luftigheden" i dine smykke Camilla. Så spørgsmålet er jo hvem der har lang vej igen...;-)

Re: Dagens smykke 01.12.10

tors 2. dec 2010 08:53

vase skrev:jeg kan nu altså bedre li' "luftigheden" i dine smykke Camilla. Så spørgsmålet er jo hvem der har lang vej igen...;-)


LOL det var da noget af et kompliment :x-

Re: Dagens smykke 01.12.10

tors 2. dec 2010 12:38

Danagonia skrev:Jeg er ikke sikker på hun støber, hun skriver hun bruger "hydraulic press" nogen der ved hvad det er og hvordan det virker??


Hvis du søger på hydraulic press får du svaret. ;)-

Ej, jeg tror bare hun tager noget flat tyndt metal og presser det ned i nogle forme. Ellers kan hun vel næsten ikke få alle de udstadsninger på hendes metal-ting?

Re: Dagens smykke 01.12.10

tors 2. dec 2010 12:39

Lige først jeg så den, tænkte jeg WOW en fed ring, og var faktisk lidt imponeret af alle de små detaljer, men så fandt jeg ud af, det er et armbånd. I det lys er den bare for meget (troede faktisk ikke jeg kunne mene det om et smykke).

Den er simpelthen for kompakt, for anmasende og for rokoko efter min smag, og de små detaljer jeg forelskede mig i først, er jo ikke små, når det er et armbånd vi taler om.

Jeg ville til enhver tid vælge en mere let, luftig og elegant snirklet Camilla-model frem for denne.
Jeg vil tilslutte mig Vases spørgsmål om, hvem det egentlig er, der har lang vej igen, for jeg synes nu nok, hende her er lidt langt fra målet - det smukke, magiske Danagonia.

Hvordan hun gør.
Man kunne med rette udstyr sagtens støbe den i en omgang, men den kan også være loddet sammen af enkeltdele. Disse kan være købt færdige, standset ud over skabeloner, være støbt, eller hun kan have lavet nogle forme, hun bare kan fylde med metal-clay og på den måde masseproducere masser af ens dele.

Billede

Re: Dagens smykke 01.12.10

tors 2. dec 2010 12:46

BlueRaven skrev:Jeg ville til enhver tid vælge en mere let, luftig og elegant snirklet Camilla-model frem for denne.
Jeg vil tilslutte mig Vases spørgsmål om, hvem det egentlig er, der har lang vej igen, for jeg synes nu nok, hende her er lidt langt fra målet - det smukke, magiske Danagonia.


He he... Jamen jeg vil bestemt heller ikke kopiere det, men ville gerne bruge hendes teknikker i mine egne ting :-D

BlueRaven skrev:Hvordan hun gør.
Man kunne med rette udstyr sagtens støbe den i en omgang, men den kan også være loddet sammen af enkeltdele. Disse kan være købt færdige, standset ud over skabeloner, være støbt, eller hun kan have lavet nogle forme, hun bare kan fylde med metal-clay og på den måde masseproducere masser af ens dele.


Det lyder godt nok omfattende... Kan godt være jeg bare skal wrappe lidt endnu ;)-

Re: Dagens smykke 01.12.10

tors 2. dec 2010 14:15

hvor kompliceret er det egentligt at lave en støbeform til disse superkringlede dele?

Re: Dagens smykke 01.12.10

tors 2. dec 2010 14:49

det er ikke bare noget man gør. du skal have noget at lave formen i på med .
man kan lave enkelte forme hved at trykke en form ned i noget spiselt støbe sand der er i et metald rør , så støbe med den metal man ønsker at bruge. Man kan hælde den varme metald op på salt eller på vand det kan give nogle fantastiske former, men det kan man ikke selv styre.
Skriv et svar