Her kan du poste ting, du vil høre en ærlig mening om.
Det kan være smykker, hjemmesider eller alt muligt andet for den sags skyld.
Det er også her du finder "Dagens smykke"
ons 1. dec 2010 16:55
Når jeg ser tæt på nærbilledet fra BR, så kan jeg ikke se noget der minder om hækling eller strikning i blomsternes struktur. jeg ser snoninger. basale snoninger af to tråde.
hvor ser du hækling/strikning Camilla?
ons 1. dec 2010 17:10
Det gør jeg i måden blomsternes kroner er lavet. Det ville være meget svært at vikle så ens blomster, i så tyndt tråd, hvis ikke man bruger en eller anden hækle teknik. Men kan da godt være du har ret, så har det bare taget monster lang tid. Men jeg tror nu på hun har en "nem" genvej til det... Nær læste lige om hende, og der står også at hun har haft en masse at gøre med "modern lace design" så tror faktisk ikke det er hækling men kniplings teknikker hun anvender... Sikkert i en alternativ udgave, men det er der hun har sine rødder, så det bruger hun helt sikkert teknikker fra.
ons 1. dec 2010 19:15
Jeg synes faktisk at det der nærbillede fra BR ligner hækling!
Den der kant rundt om "blomsten" synes jeg ligner luftmasker som der derefter er syet i på en eller anden måde.
tors 2. dec 2010 08:29
jeg er sikker på at det er en eller anden tekstil teknik der er brugt. og hælder nok mest til hækling.
tors 2. dec 2010 12:48
Pyh - nu er jeg vist kommet mig lidt igen
Ja, jeg ser altså som Kallie noget svampe-blomster-agtigt noget.
Kan lige se en smuk mystisk sump-prinsesse stige op af et mosehul iført den kæde.
tors 2. dec 2010 13:01
BlueRaven skrev:Kan lige se en smuk mystisk sump-prinsesse stige op af et mosehul iført den kæde.
Ja okay måske sådan en "prinssese" her:
Det dukkede op da jeg søgte på "Swamp princess"
tirs 14. dec 2010 13:27
*slettet* ved ikke hvorfor den sendte to gange
Senest rettet af
Diddah tirs 14. dec 2010 13:28, rettet i alt 1 gang.
tirs 14. dec 2010 13:28
Hmm umiddelbart ser det ud som effekt tråd, noget tråd jeg fx engang brugte (for laaaaang tid siden op til min konfirmation i de glade 90'ere) til at stikke mine ultra hullet jeans med sådan det glimrede en smule. Meget tyndt. Eller som de andre er inde på så kunne det ligne den tråd mange bruger til at hækle med.
De blomster minder mig også om de (skrækkelige) søm bræt der. Eller de som mange laver i garn og sætter på ALT der er strikket. Ja mon ikke det er den teknik der er brugt? Bare i miniature format.
Jeg synes den er fantastisk, det er sådan et smykke som jeg kan bruge lang tid at stirre på, mine fingre kribler for at få lov at undersøge den "kæde". Den kunne se fantastisk ud på et runway med et meget enkelt stykker garment. Helt sikkert. Funktionelt ah næppe, men man kunne vel lave en ørering af 'some sort' som er funktionelt inspireret af denne fx.