Switch to full style
Her kan materialer og værktøj diskuteres.
Metaller, perler, sten, værktøj, tråd, wire - med andre ord, alt det man bruger til at lave smykker.
Det er også her du finder ting som "Ugens sten" og "Månedens værktøj"
Skriv et svar

stikkende rustfri ståltråd

fre 11. feb 2011 12:39

jeg fik noget 0,4mm ståltråd hjem for at lege lidt. og det er meget fint, men enderne på tråden nærmer sig mordvåben tråden er bøjelig, men ikke som kobber og lignende materialer, når den møder en håndflade, så borer den sig ind fremfor at bøje af og vige udenom.
de stikkende små sataner skal altså skade-begrænses. men hvordan? kan jeg lodde dem ind til strukturen af ståltråd? eller smelte enden rund? stål skulle være triky at lodde- nogle gode forslag?????????????

Re: stikkende rustfri ståltråd

fre 11. feb 2011 13:47

Prøv at file enderne med en negle fil. så kan den da files flad så den ikke borer sig ind i fingrene.

Re: stikkende rustfri ståltråd

fre 11. feb 2011 17:17

Jeg er bange for at det ikke er nok, det er for stift, men ellers er det en god ide

Re: stikkende rustfri ståltråd

søn 13. feb 2011 00:34

selvom du filer enden rund er 0,4mm tråd så tyndt at det virker som en nål stadig.

Mit bedste bud er at dyppe enden i 2 komponent lim og hæng den til tørre og på den måde lave en lille kugle i enden som beskytter, vi skulle jo nødig have nogle spiddede fingre, bryster eller øjne!! :-D

Husk hvis du køber 2 komponet er der mange forskellige, men der findes nogle i dag der tørrer på 5-10minutter.
Skriv et svar