Her kan materialer og værktøj diskuteres.
Metaller, perler, sten, værktøj, tråd, wire - med andre ord, alt det man bruger til at lave smykker.
Det er også her du finder ting som "Ugens sten" og "Månedens værktøj"
Skriv et svar

Holder til ringrilgler

søn 12. jun 2011 12:28

Dav gruppen

Jeg har i min "store visdom" :-s købt en holder til ringrigler af aluminium.
Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal bruge den :think: :doh: de ringrigler jeg har købt passer ikke i hulet på holderen, enten for stor eller for lille.

Nogen der har erfaring med dette stykke værktøj.

Venlig hilsen
Ivan

Re: Holder til ringrilgler

søn 12. jun 2011 21:44

Er ikke lige støt på det før... Har du et link til værktøjet

Re: Holder til ringrilgler

man 13. jun 2011 10:30

Dav Danagonia
link kommer her:

http://shop.ravstedhus.dk/pi/Holder_til ... _4301.aspx


Venlig hilsen
Ivan

Re: Holder til ringrilgler

man 13. jun 2011 11:16

Okay, umiddelbart ser det da bare ud som om den skal bruges, til at din ringriglen kan stå selv, så du har begge hænder fri til at hamre og fast holde smykket. Jeg har aldrig læst om den eller set den brugt før, normalt sætter man bare riglen fast i en skruevinge, så jeg tror det er et af de der "lidt unødvendige men sikkert meget lækkert at have" stykke værktøj. Det fortæller prisen mig også. Men hvis ikke din rigle passer i dens huller er den jo helt uanvendelig. Er riglen også fra RH?? Det er da også for dårligt de ikke skriver diameteren på hullerne.

Re: Holder til ringrilgler

man 13. jun 2011 11:26

Den skal jo skrues fast underbordplade, sådan som jeg ser det. :ymbilly:
Jeg prøver at skrive til Ravstedhus i morgen, eller måske om lidt så har De den i morgen når det begynder.


Venlig Hilsen
Ivan

Re: Holder til ringrilgler

søn 31. jul 2011 23:18

Tror I ikke man skruer den fast på bordet og så stikker spidsen af riglen ind i hullet, når der skal bankes. På den måde skåner man dels bordkanten for evt mærker, hvor man nok ellers ville have hvilet riglen og dels riglen for mærker efter et evt alt for hårdt underlag.
Men det er kun et gæt - har aldrig set sådan en fyr før!

Billede
Skriv et svar