Jeg har ikke nogen erfaring med tromle og polervand, men fra sølv til farvede metaller, burde der ikke opstå de store problemer.
Det kan der måske godt den anden vej.
Hvad er der dersens polervand helt præcist? Fortyndet svovlsyre (H
2SO
4)? Hvis det er, kan du ikke putte sølv i efter kobberholdige metaller - i hvert fald ikke, hvis du bruger stålkugler.
Et af de patinerings projekter jeg endnu ikke har nået i farve-eksperimentet er nemlig at coate sølv med kobber, ved at vikle ståltråd om sølvet, og så putte det i det sædvanlige efter-lodnings-10%-svovlsyrebad, hvor der er en dejlig masse kobber opløst. Teoretisk burde noget af kobberet binde sig til sølvet, og jeg tror det samme vil ske i en tromle med stål og svovlsyre (hvis det er det, polervandet består af - men er det det?).
Uden stålet er der ingen problemer med at bruge samme syre til farvede metaller og derefter sølv, men det er jo nok lidt svært at undvære kuglerne i tromlen.
Nå, har lige slået efter - det er åbenbart noget
poleresæbe man bruger.
Her skal stålkuglerne renses ved hvert skift, men det er især vigtigt ved skift fra farvede metaller til sølv og ved skift fra oxyderede ting til ikke-oxyderede ting - men man bør gøre det ved alle skift
Stålkuglerne kan renses med
Uron N31Ivan skrev:
Jeg har lige brugt det til sølv og er nu igang med en ring i røde metaller.

.
Det vil vi da gerne se...