Danagonia skrev:
Ivan skrev:
hvorfor skal de første 2 billeder ligge "skævt" det ville, med mine øjne, være bedre hvis de havde været "lige".
Godt spørgsmål Ivan

Når jeg tager billeder tænker jeg meget i de små "thumbnails" som etsy og amio laver når man søger på smykker. Derfor skal billedet vise så meget af smykket som muligt i et bestemt format. Hvis jeg havde fotograferet smykket lige på, ville udsnittet af smykket på de billeder ikke være blevet gode, formentlig ville man slet ikke kunne se hvad der var på billedet. Jeg har været igennem MANGE fotografi stile, som nogen på forum ved

Har leget meget med baggrunde og vinkler og alt det der, men jeg må sige at det der sælger bedst for mig, er altså den stil jeg prøver med nu, hvor baggrunden er svagt mønstret og passer til smykkets farver, og smykkerne vises lidt på skrå og helst et ekstra billed der viser smykket på en person. Så det er derfor

Men til ære for dig, skal jeg nok prøve at vise nogen hvor de er taget lige på også

Dav Danagonia
Ok, så er der en forklaring på hvorfor det er sådan. I gamle dage, ja da jeg var en ung mand

, gik jeg meget om i foto det gyldne snit o.s.v.,

da ville de billeder blive kasseret til en udstilling. Nu skal det siges af det ikke var smykker vi gik og fotograferede, ja nogle af dem kan vi kalde smykker de var i hvert fald smukke

. Jamen det er jo godt at det er noget der virker for dig, det da muligt at det skal være sådan, jeg lærer jo hver gang jeg stiller et spørgsmål.
Venlig hilsen
Ivan