Dato og tid er fre 9. maj 2025 15:45

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Opal
Opal

Geografisk sted: Virum
Jeg er gået helt amok med at sy disse perlearmbånd. Det er simpelthen så super hyggeligt. Inde i KBH er det ved at være højeste mode i specielbutikkerne og hold nu fast.. Hvad vil I tro sådan et armbånd med blandede ( ikke noget mønster ) farver koster???

1200,- !!!! Ja tolvhundredekroner. Er det ikke sindssygt? Men det skal også lige siges at dem med 4 rækker tager over 2 timer at lave. De store armbånd tager mellem 5 og 6 timer at lave, så der ligger selvfølgelig meget arbejde i det.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Det sidste armbånd er der brugt 930 perler på, som er syet på enkeltvis.. Og hold nu fast, min kæreste ( Og ja han er en mand!!! :D :D :D ) har lavet 3 af armbåndene. Han synes det er vildt hyggeligt at lave sådan noget små sysleri. Han har blandt andet lavet det sidste, et med zig zag i flere farver og det med dødningehovederne..

Svar med citat  
Opal
Opal

Geografisk sted: Aalborg
Whau - hvor har I to været produktive :clap: Og dygtige :clap:

Det lyder helt vildt, at de er så dyre :-o Men moden har en kraftig påvirkning på mange mennesker, som gerne betaler i dyre domme for det sidste nye.

Hvad er det for nogle perler, du bruger, det ligner dem, man bruger til perleplader :?:

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.

Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Opal
Opal

Lise: det er nemlig dem man bruger til perleplader, bare I de helt små..

Jeg begriber ikke de kan være så dyre, men nogle gange går moden jo bare amok. Dem der koster 1200 kroner er de almindeligt hama perler som man bruger til perleplader!! Det koster vel rundt regnet omkring 6-7 kroner INKLUSIV snor at lave.. Men igen tiden.. Det er virkelig noget nusseri. Især med de helt små, som dem jeg har vist på billedet er lavet med.

Svar med citat  
Opal
Opal
Brugeravatar

Geografisk sted: falster
Hold op hvor har I begge to været effektive og er det ikke dejligt at være 2 om det perleri og det er vi også her .Manden laver knyt armbånd osv ;)- :-D

Svar med citat  
Opal
Opal

rumlebumle skrev:
Lise: det er nemlig dem man bruger til perleplader, bare I de helt små..

Jeg begriber ikke de kan være så dyre, men nogle gange går moden jo bare amok. Dem der koster 1200 kroner er de almindeligt hama perler som man bruger til perleplader!! Det koster vel rundt regnet omkring 6-7 kroner INKLUSIV snor at lave.. Men igen tiden.. Det er virkelig noget nusseri. Især med de helt små, som dem jeg har vist på billedet er lavet med.

Hvis vi lige regner lidt på det. Og så tager i betragtning, at det er folk fra det fjerne østen, som sidder og laver dem - så er der godt nok meget fortjeneste på armbåndene :-q

Godt nok tager det lang tid - men timelønnen i det fjerne østen er jo latterligt lav.

Der er godt nok penge i, at få tingene produceret østpå :-!

Det er ikke noget at sige til, at det er svært for de europæiske fabrikker at konkurrere på mange produkter.

Har du en anvisning på, hvordan du gør? for mig ligner det lidt hen af perlevævning - men, som jeg læser det, du skriver, så er det ikke vævning.

Jeg har en lille kusine på 12 år, som er helt bidt af perlearbejde, og jeg tror, hun vil elske at lave sådan nogle armbånd. Lige nu knytter hun armbånd på livet løst :dance:

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.

Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Opal
Opal
Brugeravatar

Ja det er fine armbånd i har lavet. her på messen fik jeg vist en hårspende som var lavewt med de der perler. de var nok limet eller strøget sammen og så limet på hårspendet. så det er nok ved at komme frem. Og på messen så vi også meget hæklet ting til møbler men ikke tekstilesmykker.

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.

Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Opal
Opal
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydals
Du skal SÅ meget have nogle seed beads!!! :clap:

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com

Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Opal
Opal

Havfruen skrev:
Ja det er fine armbånd i har lavet. her på messen fik jeg vist en hårspende som var lavewt med de der perler. de var nok limet eller strøget sammen og så limet på hårspendet. så det er nok ved at komme frem. Og på messen så vi også meget hæklet ting til møbler men ikke tekstilesmykker.

Hu ha - det er måske lige før, jeg skal have fundet mine hæklede arvestykker frem: små hæklede flaconer, lavet af min mormor og farmor - de er godt nok gemt langt væk, da det ikke lige er min stil. =)) =)) =))

Jeg tror nu nok, de får lov at ligge i fred nederst i skabet med duge :))

Men med alt det hækleri, der nu kommer frem, så bliver jeg jo helt moderne, når jeg har mine hæklede små sommer trøjer på :))

Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Opal
Opal

Der findes en vejledning på panduro´s hjemmeside under inspiration..

Ja det kunne være man skulle prøve med seed beads, selvom jeg har prøvet med andre små perler i 4 mm, men det hænger ikke rigtig sammen.. Jeg må se at få købt mig en pose seed beads og prøvet om det overhovedet kan lade sig gøre.

Ja jeg kan godt se, hvis det er lavet i østen at der er temmelig stor fortjeneste på dem.. Æv bæv.. Jeg skal prøve at se om de kan sælges i min venindes shop, som jeg har snakket om tidligere.. :D :D :D

Svar med citat  
Opal
Opal

Her kan man downloade en pdf fil og se en vejledning:

http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxServ ... R&IDN=3388

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time