rumlebumle skrev:
Lise: det er nemlig dem man bruger til perleplader, bare I de helt små..
Jeg begriber ikke de kan være så dyre, men nogle gange går moden jo bare amok. Dem der koster 1200 kroner er de almindeligt hama perler som man bruger til perleplader!! Det koster vel rundt regnet omkring 6-7 kroner INKLUSIV snor at lave.. Men igen tiden.. Det er virkelig noget nusseri. Især med de helt små, som dem jeg har vist på billedet er lavet med.
Hvis vi lige regner lidt på det. Og så tager i betragtning, at det er folk fra det fjerne østen, som sidder og laver dem - så er der godt nok meget fortjeneste på armbåndene
Godt nok tager det lang tid - men timelønnen i det fjerne østen er jo latterligt lav.
Der er godt nok penge i, at få tingene produceret østpå
Det er ikke noget at sige til, at det er svært for de europæiske fabrikker at konkurrere på mange produkter.
Har du en anvisning på, hvordan du gør? for mig ligner det lidt hen af perlevævning - men, som jeg læser det, du skriver, så er det ikke vævning.
Jeg har en lille kusine på 12 år, som er helt bidt af perlearbejde, og jeg tror, hun vil elske at lave sådan nogle armbånd. Lige nu knytter hun armbånd på livet løst