Dato og tid er søn 16. jun 2024 21:53

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør 8. okt 2011 10:13 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: fre 7. okt 2011 07:35
Indlæg: 145
Geografisk sted: Bornholm
Hej Allesammen

Min datter ønsker sig en navnehalskæde og jeg tænkte på, om der er nogen af jer, der arbejder med wire/ståltråd (eller hvad det nu hedder), der har prøvet at lave et navn? Min datter hedder Ida, så det er et kort navn. Jeg tænker både på den traditionelle korte halskæde, hvor navnet hænger forneden og på om man kunne sætte navnet på en flot smykkesten (f.eks. på størrelse med en fem-krone) som så kunne hænge i en lang sølvfarvet kæde. Kan man vikle et navn ind i det mønster, I laver ud af wiren/ståltråden?
Da jeg ikke kan lave det selv, så var det noget jeg gerne ville købe af en` af jer, hvis det overhovedet kan laves. Min datter har snart fødselsdag, men jeg tænkte at det kunne bruges til en julegave, hvis der er en` der kan/har lyst.

Mange hilsner fra

Heidi


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 8. okt 2011 14:31 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
heidik. skrev:
[...] om der er nogen af jer, der arbejder med wire/ståltråd (eller hvad det nu hedder), der har prøvet at lave et navn?
Vi havde en lille konkurrence sidste år. Måske er der nogle ideer, du kan bruge HER, og Camilla fandt noget inspiration til os dengang HER.

heidik. skrev:
Da jeg ikke kan lave det selv, [...]
?!? - man kan vikle eller save sig fra meget, hvis man kaster sig ud i det ;) , så alt efter hvad design/teknik du bestemmer dig for, kan det vel godt være, du selv kan nørkle noget frem.
Du kan evt åbne et "Ida-projekt" på legepladsen, hvor du kan lufte skitser og ideer, modtage samme, og efterhånden få fundet ud af, hvordan du gerne vil have smykket, for jeg fornemmer, det ikke er noget, du har lagt fast endnu. Når det er på plads, er det lettere for os andre at vurdere, om det er noget vi kan hjælpe med, med hensyn til praktisk udførelse, og det kan jo også vise sig, du sagtens selv kan :-D

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 8. okt 2011 16:26 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: fre 7. okt 2011 07:35
Indlæg: 145
Geografisk sted: Bornholm
Jeg har kigget på billederne fra jeres konkurrence og det er nogle meget flotte smykker I har lavet. Jeg har, som du foreslår prøvet at lave en skitse, men det er meget sværere end jeg troede, så jeg tror, at jeg glemmer det foreløbig og så køber en almindelig fra en guld og sølv butik herovre. Så kan jeg måske vende tilbage med projektet på et senere tidspunkt. Det der driller mig med en skitse er starten på I`et. Det kommer til at ligne et 1-tal og alt andet end end et stort I.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 8. okt 2011 21:03 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
Hejsa

Hvis du vil købe så forsøg evt at se på nettet først oftest er det billigere.. Chanti.dk er fx okay med priserne, og de laver også navnekæder


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 8. okt 2011 23:33 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
Heidik, ja, et stort I er ikke lige det nemmeste at starte med men prøv at kigge de forskellige skrifttyper på pc'en igennem. Der skal nok være nogen der er lidt runde og krøllede i det. Tjek også hvordan de ser ud i kursiv ;)-
Finder du noget der er næsten rigtigt så print det ud og tegn videre på det. Mon ikke din datter vil synes at det er sejt at have et unikt smykke B-)
Held og lykke med det....


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 9. okt 2011 22:02 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
heidik. skrev:
Jeg har, som du foreslår prøvet at lave en skitse, men det er meget sværere end jeg troede
Ja, det kan godt tage en del forsøg, men det belønner sig ofte, at blive ved. ;) :-D

heidik. skrev:
Det der driller mig med en skitse er starten på I`et. Det kommer til at ligne et 1-tal og alt andet end end et stort I.
Jeg har skitset et par I'er, som måske kan inspirere dig videre. Og så har jeg lynbukket lidt tråd, som måske kan give dig ideer. Det helt tynde er en god måde at afprøve sammenhængen mellem bogstaverne på.

Billede

Hvis du vil save noget, er mulighederne enorme, for du er ikke så begrænset, som ved tråd. Et eksempel:

Billede

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 10. okt 2011 01:38 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
Man kunne måske også tage et stykke 'rå' metalplade og lave nogle små huller så man kan brodere/vikle navnet på med en fin/pæn metaltråd - eller omvendt. Hvis man så er dygtig kan nogle af hullerne bruges til kædeophænget :-?

Blue, det er nogle flotte bogstaver du har bukket ^:)^


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 10. okt 2011 08:08 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: fre 7. okt 2011 07:35
Indlæg: 145
Geografisk sted: Bornholm
Tak for tipsene.

Til BlueRaven.... jeg kan kun sige wauw.... Det er super flot. Når og hvis jeg nogensinde blir` i stand til at lave det selv, så er Ida nok blevet for gammel til en navnehalskæde, men så kommer der måske nogle børnebørn, jeg kan øve mig til.
Ha´ ha`.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 10. okt 2011 08:57 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
uha nej nej, jeg er 28 og jeg er bestemt ikke for gammel til en unik halskæde med mit navn på. Uha ville elske det... Tror snart jeg vil give mig i kast med at save.. bom bom jaaa pengene skal lige være der, men bliver vildt inspireret af Blues forslag, der er så mange muligheder.

Der er også en meget enkelt måde at gøre det på, jeg har lavet et par øreringe til en som så sådan her ud (lige tegnet hurtigt, så håber du kan se hvad jeg mener)

Billede

Så kan der bare skrives Ida inde i dem i stedet også i en halskæde.. det er en enkelt måde at gøre det på hvis man ikke har mod til at save og bøje


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 10. okt 2011 13:21 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Når jeg først er kommet i seng, så myldrer der frem med ideer. Her er et par stykker mere:

Jeg fik øje på disse to sten på mit natbord, og pludselig slog det mig, at man jo kunne benytte sig af,
at Ida starter med I. Så her er endnu et saveprojekt:

Billede


Man kan jo også stemple en løsning:

Billede


Og en stemplet plade kan formes og påsættes lidt tingeltangel, hvis det er det, man ønsker:

Billede


Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker