Dato og tid er ons 15. maj 2024 18:25

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Værktøj
Indlæg: lør 13. aug 2011 16:19 
Offline
Safir
Safir

Tilmeldt: tors 8. apr 2010 16:45
Indlæg: 440
Geografisk sted: Næstved
Hvor køber I værktøj henne ?
Da jeg startede med at lave smykker, købte jeg nogle billige tænger - de er som så også ok .... men da jeg snart trænger til lidt nye, og bl.a skal have købt mig en buetspidstang - vil jeg gerne have lidt forslag .... ;)
Når man sidder med det i mange timer skal det også funke ... ik` ;) var da en god begrundelse :ymsmug: :ymsmug:

_________________
Mvh
Kirsten

:::::::::::::::::::::
Carpe diem


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Værktøj
Indlæg: lør 13. aug 2011 17:20 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Billede

hammer, fra en fmg bestilling. 5,xx$
Metal plade fra Kallies far, som vist nok er pladesmed.
Buede tænger fra bilka til 30 kr. pr. stk. Har holdt i 2 år, men trænger nu til en udskiftning. Køb evt. 2 kan godt lide at holde smykket med den ene tang, også klemme wrappe tråden med den anden, sådan at jeg kan se ordenligt med lys uden hånden skygger. også kan man også lave chain mail. ;-)

De andre tænger fra tiger, (mest da jeg ikke vil ærgre mig helt vildt, skulle håndtaget drille for meget, så hellere at man bare kan tænke nå ud og hente en ny. Dog vil jeg gerne have en bedre rundtang, da den er begyndt at gribe lidt skævt, og de 2 runde ender ikke er helt ens i størrelsen, men så er det jo lettere at lave forskellige størrelser loops. En alm. Fladtang fra pearls and pieces, (dog ikke anbefales, da den ikke har fjeder.) Men bruger næsten aldrig alm. fladtang mere, bent nose kan gøre det hele så meget lettere. og så har jeg en "neglebånds klipper" som jeg har fundet i en "crap" forretning, som er et GENIALT guldfund. (en af de der fra 1 kr og op butikker på banegårde og gågader, men en super god lille bitte klipper til wrapping, kan klippe tråden midt på den wire, sådan der hverken er ender på for eller bagside.

De ser sådan her ud, og hang i mit tilfælde mellem hårpynt og neglelak. Pris 20 kr. og er virkelig meget værd. Dog kun til at klippe tynd wire med.

Billede

Mine næste tænger bliver nok købt via. ebay og gerne med lidt tykke håndtag måske.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Værktøj
Indlæg: lør 13. aug 2011 17:59 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Jeg har købt meget værktøj ved Ravstedhus, men er på det seneste begyndt at handle mere internationalt.

Jeg har blandt andet lige bestilt en buet spidsfladtang HER, så om et par dage, kan jeg vise billeder og fortælle om den er god. Jeg har købt en del små bor og fræsere det samme sted, og der har kvaliteten været i top.

Stempler og ankerblokke har jeg fundet i god kvalitet HER

Og jeg har en ny sav på vej HERFRA
- den har jeg drømt om længe...

Der er masser af småting der frister ved FMG, men jeg kommer altid for sent til de fællesbestillinger :((
Næste gang må jeg hellere selv stå for den - så er der vel en lille chance for, jeg kommer med :))

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
 Titel: Re: Værktøj
Indlæg: lør 13. aug 2011 18:48 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Jeg køber værktøj hos Anku. Der får man virkelig god vejledning, og hun har både det helt dyre og mere rimelige mellemudgaver. Det hjælper selvfølgelig, at jeg bor næsten ved siden af.

Mine første værktøjer var de billige fra Panduro. Nu har jeg købt en dyr, kort rundtang (Lindström) og et par noget billigere i form af en bidetang (Beadalon) og en chain plier - alle tre hos Anku.

Der er *virkelig* forskel på at have noget halvgodt og så at have noget bedre.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Værktøj
Indlæg: tirs 16. aug 2011 22:08 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Jeg skrev:
Jeg har blandt andet lige bestilt en buet spidsfladtang HER, så om et par dage, kan jeg vise billeder og fortælle om den er god.
Og det er den. Kvaliteten minder meget om RH's røde tænger, så den skal nok holde i mange år.
Spidsen er ikke så fin, som f.eks en Lindstrøm, men den er afgjort anvendelig til mange ting.

Billede Billede
Billede

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
 Titel: Re: Værktøj
Indlæg: ons 17. aug 2011 16:35 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Lige præcis med tængerne har jeg investeret i lindstrom, og det bliver jeg ved med. Til wire wrap er det vigtigt med de helt fine små spidser som både deres rundtang og spidsbuet har. De kan dog ikke holde til at en hund får fat i dem, derfor har jeg faktisk to rundtænger :-) Jeg har købt mine på Ebay, ved den billigste sælger på pågældende tidspunkt, og der kan du spare mange penge i forhold til RH.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
 Titel: Re: Værktøj
Indlæg: fre 19. aug 2011 12:48 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Danagonia skrev:
Lige præcis med tængerne har jeg investeret i lindstrom, og det bliver jeg ved med. Til wire wrap er det vigtigt med de helt fine små spidser som både deres rundtang og spidsbuet har. De kan dog ikke holde til at en hund får fat i dem, derfor har jeg faktisk to rundtænger :-) Jeg har købt mine på Ebay, ved den billigste sælger på pågældende tidspunkt, og der kan du spare mange penge i forhold til RH.


Camilla når du skriver om Lindstroms spidsbuet tang, så har jeg fundet 3 modeller. Hvilken en vil du anbefale?
http://www.ebay.com/itm/LINDSTROM-7892-BENT-NOSE-PLIER-JEWELRY-TOOLS-ELECTRICAL-/230559603449?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35ae6c5af9

http://www.ebay.com/itm/LINDSTROM-5-BENT-Needle-Nose-Smooth-Jaw-Plier-3873-/390320197180?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item5ae0e58e3c

Der er også denne hos FMG:
http://www.firemountaingems.com/details.asp?PN=H203149TL

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Værktøj
Indlæg: fre 19. aug 2011 12:55 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Den sidste. Den har nemlig mulighed for at indstille hvor hårdt den klemmer og det er smart :-)

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
 Titel: Re: Værktøj
Indlæg: fre 19. aug 2011 12:58 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Men den første ser ud til at have mindre spidser? Jeg troede det var det du gik efter hos dem?

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Værktøj
Indlæg: fre 19. aug 2011 13:12 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Charlottes skrev:
Men den første ser ud til at have mindre spidser? Jeg troede det var det du gik efter hos dem?


Jeg er ret sikker på billedet snyder dig. De blå er lavet til småt vikle arbejde, så de virker som en drøm. Jeg har ikke prøvet den hvide udgave, så jeg skal da ikke kunne sige det. Jeg ved alle lindstroms tænger har et rigtig godt ry.

Jeg kigger på to ting når jeg vælger tænger, grebene og spidsen. Du sidder meget lang tid og bruger tangen så det er vigtigt med et godt greb. De smalle glatte plastik greb giver vabler og det er ikke sjovt. Det med at de blå kan indstilles gør at man kan give ekstra styrke når man har tykke metaller og mindre når man har tynde. Det mindsker risikoen for grimme mærker.

Dog vil jeg sige at det er mindre vigtigt med den buede spidstang. Har du ikke råd til både rundtang og spidstang fra lindstrom, så er rundtangen det suverent vigtigste. Jeg vil ikke anbefale deres bidetang. Den holder ikke bedre og virker ikke bedre end andre bidetænger, så der kan man lige så godt spare lidt penge.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker