Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.
Skriv et svar

Kursus i vikingesmykker

tors 22. sep 2011 14:45

Hej.
Er der nogen herinde, der ved hvor man kan tage kursus i at lave vikingesmykker både kæder og vikingestrik?. Det skal helst være omkring midtsjælland.

Re: Kursus i vikingesmykker

tors 22. sep 2011 16:01

Bor i Jylland så jeg kender ingen kurser på Sjælland.

Hvis du kan 'nøjes' med bøger så har biblioteket vist en hel del ;)-

Pøj pøj med det

Re: Kursus i vikingesmykker

tors 22. sep 2011 17:13

Irene Froms bøger er super gode, dem kan alle være med til. Boede du i nærheden skulle jeg nok vise dig det. Men der er langt til Sulsted.

Re: Kursus i vikingesmykker

fre 23. sep 2011 06:42

Ja Irene From´s bøger er rigtig gode og nemme at forstå.

Re: Kursus i vikingesmykker

fre 23. sep 2011 13:25

Hmm, jeg synes Irene Froms bøger er noget rodet intetsigende og ret uinspirerende makværk. Sorry! :-??

Et par bøger, jeg har været meget glad for, er Jørgen Markvads hæfte "Kæder lavet af ringe", som har mange gode opskrifter - men ingen glansbilledagtige billeder,
og så Karen Hørmann og Anette Ibs "TEXTILE TEKNIKKER, afslutninger og låse". (der er links videre ud under den røde tekst - scroll-klik - så åbner de i ny fane).

Ang kurser, så er der Smedehytten (Viby), du kan holde lidt øje med. Det ser ikke ud til de har det du søger pt, men det kan jo være det kommer.

Du kan også kigge/søge HER og HER.

I mellemtiden kan jeg vise grundteknikken i, hvordan du kan lave kæder af ringe, så der kommer en vejledning herinde en af de nærmeste dage ;)-

Billede

Re: Kursus i vikingesmykker

fre 23. sep 2011 21:30

Glæder mig BlueRaven :dance: :dance: ^:)^

Re: Kursus i vikingesmykker

lør 24. sep 2011 20:14

Jeg har lært at lave viking-kæder på et aftens kursus. Jeg har også lært en del på Vikingtræf ved Moesgård, ved at snakke med de der laver smykker der. Jeg ved at der ikke er på Sjælland, men mon ikke der skulle være et viking-marked et sted der også :-D
Skriv et svar