Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.
Skriv et svar

Re: Navnehalskæde?

man 10. okt 2011 18:54

Hej BlueRaven

Jeg er helt vild med din ide` på den grønne sten. Det er super flot. Er det noget du ville ku` lave til mig? Hvad ville det koste? Hvad med stenen - kan man få den facon i andre farver???? Den øverste grønne er super flot. Hvad er det for en type sten? Sådan et smykke ville være helt unikt og lige noget for min datter.
Tusind tak fordi du har brugt tid på det, det er bare så sødt af dig.

Man blir` nok aldrig for gammel til sådan et smykke. Det tror jeg at man vil blive til de almindelige navnehalskæder fra guld og sølv butikkerne. De er mest til teenagere synes jeg. Det andet ville være et smykke der ville komme frem fra æsken igen, igen og igen. Og blive gemt hele livet.

Re: Navnehalskæde?

man 10. okt 2011 19:53

heidik. skrev:Hvad med stenen - kan man få den facon i andre farver???? Hvad er det for en type sten?
Stenen er en farvet sea sediment jasper, og ebay flyder med dem i alskens former og farver, så det er bare at købe, den man bedst kan lide - se dem her.

Mine er fra et sæt som disse. De små er 2x3.2cm og den store 2.8x5cm. Tykkelsen er 6-7mm:

Billede


heidik. skrev:Er det noget du ville ku` lave til mig? Hvad ville det koste?
Tja, det er jo bare en simpel udsavning, men hvis du ikke selv har mod på at gå i gang, kan vi da godt finde ud af noget.
Hvad materiale tænker du på? Prisen er jo ret afhængig af det f.eks er guld = helt koloenormt vandvittigt dyrt (her kan materialeprisen alene hurtigt snige sig over 1000 kr), hvor kobber & messing = billigt (her vil materialeprisen næppe komme over en femmer). Størrelsen har også betydning - skal den passe til en stor sten eller en lille?, hvilket du selvfølgelig ikke ved, før du har købt stenen. Så der er mange ting der spiller ind.

Billede

Re: Navnehalskæde?

tirs 11. okt 2011 08:13

Har lige kigget på dem sammen med min datter og der er mange imellem, hun godt kan li`. Så jeg må vist kaste mig ud i det der e-bay køb og se hvad det kan blive til. Må jeg vende tilbage til dig senere?

Re: Navnehalskæde?

tirs 11. okt 2011 12:09

heidik. skrev:Må jeg vende tilbage til dig senere?
Selvfølgelig må du det - og held og lykke med jagten - jeg håber i finder og "vinder" den perfekte sten :-D

Billede

Re: Navnehalskæde?

tirs 11. okt 2011 17:33

Tusind tak, BlueRaven.
Skriv et svar