hvad er gule tyrkiser??????
Redaktør: rumlebumle
Hvad er gule tykiser???? jeg har slået op i en Ædelstens bog og der er ikke noget som heder gule tyrkiser.
Kærlig hilsen

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
I vores shop er gule turkiser serpentin, hvorfor de så hedder turkiser ved jeg ikke, jeg har taget dem hjem på opfordring af en kunde. 
De fleste turkiser der bliver solgt under navnet turkiser er ikke ægte turkiser, da de er meget dyre, men er i virkeligheden serpentin, der er farvet.

De fleste turkiser der bliver solgt under navnet turkiser er ikke ægte turkiser, da de er meget dyre, men er i virkeligheden serpentin, der er farvet.
Tak Lene d
et var også det jeg selv var ved at komme frem til. Så kan jeg bare ikke forstå at de skal kaldes gule tyrkiser for deres eget naven er da udmærket. men der er jo så meget jeg ikke kan forstå.
de andte tykiser som er blå kan også være indfarvet Mgnesit eller Howilt. Ægte tyrkiser er så dyre at vi ikke kan komme i nerheden af dem. De bruger også at knuse dorlige ægte tykiser og putter dem i noget bindemidl lak.
alt dette havde jeg styr på men lige det med de gule havde jeg ikke fådet fat i.
de andte tykiser som er blå kan også være indfarvet Mgnesit eller Howilt. Ægte tyrkiser er så dyre at vi ikke kan komme i nerheden af dem. De bruger også at knuse dorlige ægte tykiser og putter dem i noget bindemidl lak.
alt dette havde jeg styr på men lige det med de gule havde jeg ikke fådet fat i.
Kærlig hilsen

Kan også være Howlitt, da der ligesom er de samme sorte aftegninger i Howlitt som i turkis....og altså en del billigere end Ægte turkis.....så den er bare indfarvet.
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??
Vi har også enkelte ægte turkiser i shoppen , men de er noget dyere. 
Gul tyrkis er handelsnavnet for en blanding af kvarts og jaspis, der ofte findes i miner sammen med ægte tyrkis. Stenen kan være meget forskellig, de flotteste indeholder også rosa og brune aftegninger, mens andre er lysegule og sorte.
Nogle gange træffer man dog også magnetite eller serpentin som kaldes for gul tyrkis
Nogle gange træffer man dog også magnetite eller serpentin som kaldes for gul tyrkis