Hjælp angående perler der bliver sorte

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
kunenpige
Perle
Perle
Geografisk sted: Køge
Hejsa,

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med følgende spørgsmål.

Jeg har lavet en halskæde til en veninde af mat rosaquartz og mat cracked bjergkrystal som er trukket på wire og nu spørger min veninde om jeg ved hvorfor perlerne er blevet sorte rundt om hullerne der hvor perlerne støder mod hinanden, kan det være kropssved eller er det wiren der smitter af :think:
Mange hilsner
Pia

Prøv at kigge på www.homecooking.dk et godt sted at blive lækkersulten
Love-Shopping
Opal
Opal
kunenpige skrev:Hejsa,

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med følgende spørgsmål.

Jeg har lavet en halskæde til en veninde af mat rosaquartz og mat cracked bjergkrystal som er trukket på wire og nu spørger min veninde om jeg ved hvorfor perlerne er blevet sorte rundt om hullerne der hvor perlerne støder mod hinanden, kan det være kropssved eller er det wiren der smitter af :think:
Jeg vil gætte på at det er wirens skyld...
Knus fra Katja
Brugeravatar
Shawnee
Opal
Opal
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:
Det har jeg godt nok aldrig oplevet...
Wiren burde jo ikke kunne afgive farve - da den er betrukket med en slags plast??

Jeg har set sorte misfarvninger på lyse perler, hvis der er metalstykker/rondeller mellem perlerne...
De bedste hilsner
Mette

:angelic-little:

Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan. :angelic-flying:
Pia
Opal
Opal
Shawnee skrev:Det har jeg godt nok aldrig oplevet...
Wiren burde jo ikke kunne afgive farve - da den er betrukket med en slags plast??

Jeg har set sorte misfarvninger på lyse perler, hvis der er metalstykker/rondeller mellem perlerne...

det er også min erfaring-

en anden mulighed kan være, at alm hudfedt og støv aflejrer sig på perlerne og i denne varme er det ekstra slemt - det kan self. fjernes med vand og sæbe
Billede LOKE'S GHOST
Lise
Opal
Opal
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Jeg vil også gætte på, at det er kropssved, hud og creme, der gør hullerne i perlerne mørke. Det kan sagtens fjernes med lidt mildt sæbevand - men husk at skyl smykkerne grundigt bagefter, inden de bliver taget i brug igen.
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
Besvar