HængeTrolde

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Genialt Blue!! Lige hvad jeg manglede. Jeg holder så helt forkert på saven... Har holdt den i et tæt greb med hele hånden som var det en hammer og så spænder jeg mega meget i armen. Må hellere snart forsøge igen, med de nye teknikker. Jeg har iøvrigt fået en helt fantastisk sav...

Billede

Strengen spændes ligesom en guitar, så det er meget meget nemmere at sætte nye klinger i. Det er altså virkelig en hjælp når man er nybegynder....

Næste spørgsmål; Hvordan får du den lille boremaskine til at bore igennem?? Har også sådan en, men istedet for at bore igennem metallet laver den ligesom bare et krater... Meget træls...
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Danagonia skrev:Jeg har iøvrigt fået en helt fantastisk sav...
De er helt fantastiske!!! Må bare eje en - det er jo skulpturer i sig selv. Hvor køber man dem???? Pleeeease!!!
Danagonia skrev:Hvordan får du den lille boremaskine til at bore igennem?? Har også sådan en, men istedet for at bore igennem metallet laver den ligesom bare et krater... Meget træls...
Man kan købe små bor til dem.

Billede

Ved store huller forborer jeg ofte for med små bor først, og skal det være meget store huller fortsætter jeg enten med håndboremaskinen og almindelige metalbor, eller fræser hullerne større med Proxxon.
Til det formål er jeg ret glad for fissurfræsere.

Billede Billede

Billede
Senest rettet af BlueRaven ons 27. okt 2010 00:58, rettet i alt 1 gang.
Billede
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Det her er den oprindelige fabrikant:

http://store.knewconcepts.com/index.html

De hedder "Jewelers 5" Precision Hand Saw". Prøv at søge på dem, så får du mange muligheder for steder de kan erhverves.

Jeg købte dem herfra:
http://www.fundametals.net/index.php?ma ... &x=25&y=16
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Takker mange gange, Camilla Billede- nu har jeg endelig noget at ønske mig til jul.

Jeg har lige opdaget at jeg skifter mellem to greb, når jeg saver, så der er lige kommet et billede mere på. Greb2 giver lidt mere kontrol, når det er nødvendigt.
Jeg opdager ting, jeg slet ikke vidste - GGG

Billede
Billede
Besvar