Nogen der er med på sjov? fælles opgave

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Pia skrev:jeg har altid været hooked på bj.krystal og foretrækker den faktisk nyhugget med de skarpe kanter intakte.
Enig - en sleben bjergkrystal ligner ofte bare glas af tvivlsom kvalitet ;)
Pia skrev:BR skrev "Ei, nu føler jeg, jeg er gået glip af noget - fortæl fortæl.
Hans var faktisk en af mine yndlings-stenbutikker i Kbh, da jeg boede der i først 90'erne, så jeg er ret nysgerrig
.

han havde nogle gode ting, som jeg husker det. men ved stenene havde han anbragt små skilte med beskrivelser af stenens egenskaber. det var ikke de gængse meldinger fra new age-folket og astrologien og hele den gamle tradition, som man ellers ville forvente. det var parodier på deres beskrivelser. desværre husker jeg kun en af dem, men den siger alt:

Denne sten giver medvind på cykelstien"
Billede Ja, det lyder afgjort, som noget han kunne finde på.
Men han har jo ret - eller nærmere, lige så lidt ret som alle andre. Billede

Billede
Billede
Brugeravatar
lazuli
Perle
Perle
Kontakt:
Pia skrev:jeg vil gerne lære at slibe, men som du nævner, så skal der en maskinpark til.
så indtil videre kan jeg bare savle over dine eksemplarer og jage lidt druzy på ebay.

hvordan ligger det med støjniveauet fra en slibe-maskin-park ift naboer?

Jeg kan anbefale at undersøge om der er en stenklub i nærheden hvor de har slibeværksted. Det har de blandt andet i den Københavnske klub stenvennerne.
http://stenvennerne.dk/biblotek.html
Jeg smider et link til en liste med stenklubber for hele Danmark måske er der flere klubber der har værksted med maskiner.
http://www.dagu.dk/index.php?categoryid=20
Der har også været mulighed i Tåstrup Medborgerhus eller Tåstrup Kulturcenter, det kan jeg ikke huske ,og ved ikke om det er der stadigvæk. Så kunne man da slippe for selv at have maskinerne stående :)
Lazuli
Den himmelske sten
Brugeravatar
lazuli
Perle
Perle
Kontakt:
[quote="Pia"]Noget andet er: hvor henter danske stenslibere deres råsten?

Jeg importerer og sælger råsten og også lidt facetslebne sten. Jeg sælger mest fra stenmesser men man kan også købe fra mit lager eller bestille telefonisk eller via mail. Jeg bor i storkøbenhavn :) Mange stenslibere køber de rå sten hos mig og det er sjovt når de nogen gange vender tilbage for at vise mig resultatet at deres slibning. Jeg har ikke så mange råsten på min hjemmeside, men det er på vej - det kneb med få taget nogle flotte billeder
Lazuli
Den himmelske sten
Pia
Opal
Opal
Tak for links og info Lazuli, så er det jeg kunne ønske, jeg atter boede i Århus.
jeg kan se foreningen i farum har åben 18-21 om fredagen og det er nok ikke lige pias kreative boost-tid- men jeg kunne jo begynde med et basalt slibe og smede kursus.
Billede LOKE'S GHOST
Besvar