Hej
Jeg er helt ny som bruger herinde men også fuldstændig ny indenfor det at lave smykker.
Idag kom jeg så til at snakke med min mor om hvordan man kan sikre sig imod nikkel i det sølv og kobber man bruger. Jeg syntes ikke jeg kan læse mig til det på nogen af de netbutikker med materiale jeg har kigget på. Så hvordan sikre man sig så imod nikkel???
Nikkelfri smykker
Redaktør: rumlebumle
-
rumlebumle
- Opal

- Geografisk sted: Virum
Man kan på apoteket få et nikkeltester sæt, hvor du kan måle om der er for meget nikkel i dine smykker du laver. Det koster vist nok omkring 140 kroner, men det er alle pengene værd hvis du skal sælge dine smykker. Jeg mener, uden at være helt sikker, at de danske butikker, der sælger smykkedele kun må sælge smykkedele hvor der ikke er nikkel i.
-Og velkommen til forøvrigt. Jeg håber du bliver rigtig glad for at være her
Mange gange tak, det håber jeg også. Lige nu bruger jeg en masse tid på at læse alle mulig tråde og hold op hvor jeg bare syntes det smykke halløj virker spænende og hold op nogle flotte smykker i alle har lavetrumlebumle skrev:Man kan på apoteket få et nikkeltester sæt, hvor du kan måle om der er for meget nikkel i dine smykker du laver. Det koster vist nok omkring 140 kroner, men det er alle pengene værd hvis du skal sælge dine smykker.
oRV DET LYDER SPÆNENDE, SÅDAN ET SÆT MÅ JEG STRAKS HA FAT I.
Jeg mener, uden at være helt sikker, at de danske butikker, der sælger smykkedele kun må sælge smykkedele hvor der ikke er nikkel i.
Så er det måske derfor jeg ikke kan læse nogen steder at det er med/uden nikkel.
MANGE HILSNER TIL ALLE FRA RAV
Follow the hope in your heart not the fear in your mind.
If you remain in the shade you will never grow.
hej og velkommen her ind.
I danmark er der regler for hvor meget nikkel der må være i smykker. I sterrlingsølv må der ikke være nikkel det består af 925%sølv og 255kobber og kobberet kommes i for at sølvet ikke skal være for blød, for rent sølv er blød. Kobber er et grundstof og der for indeholder det ikke andet en kober.
og du har rat der er mange ting der skal findes ud af hvad man må og ikke må men spørg bare så er der næsten altid en der kan svare. Forsølvet ting er gerne på kober. og hvis du handler i danmark skulle du ikke være uheldig med dine ting da sælgeren skal kunne sige hvd der er i de sting du køber.
I danmark er der regler for hvor meget nikkel der må være i smykker. I sterrlingsølv må der ikke være nikkel det består af 925%sølv og 255kobber og kobberet kommes i for at sølvet ikke skal være for blød, for rent sølv er blød. Kobber er et grundstof og der for indeholder det ikke andet en kober.
og du har rat der er mange ting der skal findes ud af hvad man må og ikke må men spørg bare så er der næsten altid en der kan svare. Forsølvet ting er gerne på kober. og hvis du handler i danmark skulle du ikke være uheldig med dine ting da sælgeren skal kunne sige hvd der er i de sting du køber.
Kærlig hilsen

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Tak skal du ha Havfruen så er jeg lidt mere rolig. Har indtil nu kun købt sterling sølv her hjemme så det skulle jo være iorden.
Okay så lærte jeg lige noget nyt om kobber, tak
Okay så lærte jeg lige noget nyt om kobber, tak
Der har vist indsneget sig en lille tastefejl i procenterneHavfruen skrev:I sterlingsølv må der ikke være nikkel . Det består af 925%sølv og 255kobber og kobberet kommes i for at sølvet ikke skal være for blødt.
Sterlingsølv er 925‰ (92.5%) Sølv og 75‰ (7.5%) Kobber
godt at du er vågen BluRavn når jeg ikke er det
Kærlig hilsen

Det tror jeg nu heller ikke jeg gør når det kommer til stykket - så jeg skal helt klart en tur på apoteket.tullen72 skrev:En nikkel-test fra apoteket er en rigtig god ide. Jeg tester ALT jeg får ind af døren og har også prøvet at købe noget ved en dansk forhandler, der var fuld af nikkel, så jeg stoler ikke på nogen.
-
Charlottes
- Opal

- Geografisk sted: Amager
Jeg har købt noget fra Ebay der var nickel-plated. Jeg tænkte ikke over det før jeg undrede mig over at vatpingen blev SÅ rød da jeg testede det.
Hvor dum kan man være??? 
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)