Julens farver

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Lise Sonne
Opal
Opal
Kontakt:
tullen72 skrev:Vores jul er rød, guld og natur-farvet(strå-ophæng, hør osv). Hopper aldrig på årets julefarve og må indrømme jeg SLET ikke kan se hvad lilla laver som jule-farve :hand:. Men sådan har vi det jo heldigvis så forskelligt :D
Lilla er kirkens adventsfarve, derfor hører den julen til, hvis man fejrer den kristne jul.
Når det er sagt, så er det traditionerne, der betyder noget hjemme hos os. Alle flyttekasserne kommer frem (8 stks) og så hænger vi det op vi lige har lyst til at se på i denne jul. Det meste er hjemmelavet eller har specielle minder : de mere sjove end kønne julekugler børnene har lavet i børnehaven, noget vi har købt på en rejse mm. Det ældste vi har er 2 nisser fra min oldemors hjem, de er over 100 år gamle og de bliver passet meget på.
Desuden er jeg vild med Jim Shore's juleting, så jeg køber altid en ting hver jul, men stil ren jul, det bliver aldrig hos os, der er en stor farveforvirring, dog prøver jeg at samle det i grupper, så vi ikke får helt ondt i øjnene :)) :)) :))
Brugeravatar
vase
Safir
Safir
Geografisk sted: Randers
Pudsigt nok holder jeg også vinduerne i hvidt (is) farvet og med mine julekugler (sølv, lysbrun med sølvglimmer, glas) hængene i ekstra gardinstænger til formålet.

Er i gang med at male alle potter mathvid. De bliver tilført enten grønne planter og/eller deko/lys, og sikkert et stænk sølv.
Den første december sniger der sig lidt rødt ind....pga. Christinna (12 år) som har lidt der skal op i stuen også.
Jeg prøver at gruppere alt det røde et sted..(så jeg slipper for at se på det hele tiden) og det bliver flået ned så snart jeg kan efter jul. GGGG

(jeg synes at rødt og guld er hyggeligt. Kan bare ikke holde det ud en hel månede. Men vi holder heller ikke selv juleaften;-)

Is vinduet er lige noget for mig!! Gid jeg havde hvide vindueskarme og en masse penge til mere glaspynt. (selvom jeg ved gud har meget hænge noget.(jeg er kuglegal)

Når det går vildt for sig tager jeg mine sølv pailletter hjerter og stjerner frem. Fugter en klud og "dupper" pailletterne derpå-og sætter dem på ruderne. De kan tages ned hurtigt og effektivt-og genbruges;-)

Forleden kom jeg altså til at købe noget julepynt i genbrugen i limegrøn og brun(kobberagtigt). Det er de farver jeg foretrækker i stuen normalt.......og de skulle altså bare med hjem.

Snart skal jeg i gang med at lave perlestave til potterne-og måske lidt hængere til vinduerne. O:-)
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!
Besvar