Er så stolt idag, hold min første undervisning.

Her er der mulighed for at snakke om alt det der ikke handler om smykker, bl.a hvad du får dagen til at gå med, dit arbejde, din familie, osv

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Susanne i nord
Opal
Opal
Indlæg: 1215
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Min mormor bar den "kronjuvel" hun fik af mig sidste år til en "kreativ torsdag" på aktivitets centeret på Smedegården i Aalborg øst.
De andre damer derude var så vilde med den at de bad mig om at komme ud og vise dem det hvis jeg havde tid idag. Så jeg pakkede bilen med en del perler og noget tråd også afsted til Aalborg øst.
Er blevet spurgt ang. 2 bestillings arbejder, så det var da godt mormor viste smykket frem.
Tror dog damerne var lidt generte, da desværre kun en der "sprang" på og prøvede at lave et smykke selv, de andre ville bare så gerne se hvordan også købe materialerne ind og sidde med det selv næste gang.

Mormors Kronjuvel.

Billede

Jeg har fået lov til at tage og vise disse billeder.

Her er det armbånd der blev brugt til at demonstrere teknikken.
Billede

Her er et billede af "min aktive elev" der var helt opslugt og nød det.
Billede

Billede

Og dette blev hendes resultat, første gangs forsøg. Synes det er virkelig flot gået. og i virkeligheden på armen er der endda et fint mønster med bjergkrystal chipsne.
Billede

Er både stolt og beæret over at blive bedt om at komme og vise min teknik, og det så jo slet ikke så svært ud, så har henvist til Lenes shop da det er indenfor køreafstand, og nok et af de billigere steder i nordjylland.
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.
mjanneh
Smaragd
Smaragd
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Flot, flot - tillykke med det.

Den teknik, du bruger, kunne jeg godt tænke mig at prøve. Du skriver som om det er nemt ... kan jeg mon læse om den et sted?
Brugeravatar
lisbeth
Opal
Opal
Indlæg: 2269
Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Geografisk sted: falster
Godt initiativ Susanne og et virkelig godt resultat der kom ud af det :-D
Billede I LOVE CATS
Eva1950
Opal
Opal
Indlæg: 782
Tilmeldt: lør 7. mar 2009 20:12
WAOW Susanne det er bare godt du er smadder god til at lærer fra dig :ymhug: :ymhug:

Sætte lige et link hvor du har lavet en vejledning

http://www.smykkeforumforalle.dk/viewto ... =14&t=2018

den er til mjanneh ja og alle andre ;)
Hilsen Eva1950
Brugeravatar
Susanne i nord
Opal
Opal
Indlæg: 1215
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Nemlig det er så nemt at det næsten er latterligt det ser så svært ud.
Så bare med at gå igang, de her armbånd er lavet med 0,4mm wire. Synes maks 0,6mm hvis det skal være til at have med at gøre, ellers bliver det for stift og umedgørligt.
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.
mjanneh
Smaragd
Smaragd
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Eva1950 skrev:Sætte lige et link hvor du har lavet en vejledning

http://www.smykkeforumforalle.dk/viewto ... =14&t=2018

den er til mjanneh ja og alle andre ;)

Tak :-)
Besvar