Friendly plastic

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Indlæg: 2205
Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Det er blevet rigtig fint Anne. Især armbåndet.
Brugeravatar
lene
ADMIN
ADMIN
Indlæg: 1224
Tilmeldt: tors 22. jan 2009 13:55
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:
Hvor er det flotte ting du har lavet, det er godt nok vildt alt det man kan lave med Friendly plastic.
Kan du fortælle/forklare hvordan du laver armbåndet :x- :ymhug:
Mange knus og kreative hilsner

Lene BilledeBillede
Mine madopskrifter
Støt os på Facebook
AnneSkovsgaard
Perle
Perle
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 13. okt 2010 11:56
Kontakt:
Jeg kan proeve.

Jeg tog blot alle de farver jeg havde i friendly plastic, og klippede strimler af i passende bredde. Selve laengden paa strimlerne var blot bredden paa friendly plastic.
Derefter lagde jeg strimlerne paa bagepapir (paa en varm pande) lidt forskudt for hinanden, i tilfaeldig raekkefoelge og helt taet. Ca 18 cm i alt (havde jeg tegnet en streg paa bagepapiret).
Naar det er smeltet tager man det af, og ruller det let ud, saa det kommer til at sidde helt taet (jeg brugte et syltetoejsglas, da en alm stor kagerulle er for tung).
Derefter paa panden igen for at varmes op. Naar det er varmt igen (og soerg for at det er HELT varmt, ellers mislykkes det) rulles det om et syltetoejsglas (et glas fra champignon passede). Det holdes fast og dyppes i koldt vand til det er koldt. Derefter tages bagepapiret af ...og vupti du har et armbaand.
Det er saa elastisk, at det udvides efter haandleddets stoerrelse...

Giver det mening? Ellers vil jeg proeve at lave en fotobeskrivelse naeste gang jeg laver et (tror det bliver i morgen)
heidik.
Smaragd
Smaragd
Indlæg: 145
Tilmeldt: fre 7. okt 2011 07:35
Geografisk sted: Bornholm
Det ville være rigtig fedt med en billed-beskrivelse når du får tid. :D
Brugeravatar
lene
ADMIN
ADMIN
Indlæg: 1224
Tilmeldt: tors 22. jan 2009 13:55
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:
AnneSkovsgaard skrev:Jeg kan proeve.

Jeg tog blot alle de farver jeg havde i friendly plastic, og klippede strimler af i passende bredde. Selve laengden paa strimlerne var blot bredden paa friendly plastic.
Derefter lagde jeg strimlerne paa bagepapir (paa en varm pande) lidt forskudt for hinanden, i tilfaeldig raekkefoelge og helt taet. Ca 18 cm i alt (havde jeg tegnet en streg paa bagepapiret).
Naar det er smeltet tager man det af, og ruller det let ud, saa det kommer til at sidde helt taet (jeg brugte et syltetoejsglas, da en alm stor kagerulle er for tung).
Derefter paa panden igen for at varmes op. Naar det er varmt igen (og soerg for at det er HELT varmt, ellers mislykkes det) rulles det om et syltetoejsglas (et glas fra champignon passede). Det holdes fast og dyppes i koldt vand til det er koldt. Derefter tages bagepapiret af ...og vupti du har et armbaand.
Det er saa elastisk, at det udvides efter haandleddets stoerrelse...

Giver det mening? Ellers vil jeg proeve at lave en fotobeskrivelse naeste gang jeg laver et (tror det bliver i morgen)

Tak for forklaringen :D
Jeg har ikke prøvet at lave noget endnu, men jeg ved at min datter gerne vil prøve, så jeg vil vise hende din vejledning.
Mange knus og kreative hilsner

Lene BilledeBillede
Mine madopskrifter
Støt os på Facebook
Besvar