Det er svært at prissætte - for man kan jo købe så mange billige smykker i supermarkeder mv. Men du skal da ihvertilfælde have dækket alle dine materialeudgifter + have lidt for dit arbejde.
Men du skal huske, at selvom du ikke er momsregistreret, så skal du faktisk betale både moms og skat af det, du tjener. og når du har lavet en hjemmeside, er det jo lige pludselig åbenlyst, at du producerer og sælger smykker. Så længe man bare sælger til familie og venner, kan det gå at sælge lidt privat. Men skattevæsenet vil kræve, at du betaler moms og skat, når du har en hjemmeside. Så du skal nok lige sætte dig ind i skattereglerne, for du er at betragte som erhvervsdrivende, når du producerer med salg for øje.
Hjælp ang. Mine smykke priser..
Redaktør: rumlebumle
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk
Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
Lise
http://www.smykkekreationer.dk
Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
-
Lise Sonne
- Opal

- Kontakt:
En lille korrektion :Lise skrev:Det er svært at prissætte - for man kan jo købe så mange billige smykker i supermarkeder mv. Men du skal da ihvertilfælde have dækket alle dine materialeudgifter + have lidt for dit arbejde.
Men du skal huske, at selvom du ikke er momsregistreret, så skal du faktisk betale både moms og skat af det, du tjener. og når du har lavet en hjemmeside, er det jo lige pludselig åbenlyst, at du producerer og sælger smykker. Så længe man bare sælger til familie og venner, kan det gå at sælge lidt privat. Men skattevæsenet vil kræve, at du betaler moms og skat, når du har en hjemmeside. Så du skal nok lige sætte dig ind i skattereglerne, for du er at betragte som erhvervsdrivende, når du producerer med salg for øje.
Skattevæsenet vil forlange at se et regnskab, hvor udgifter og indtægter står opført. Moms registreringen er kun et krav, når omsætningen når 50.000 på et år. Men der skal altid svares skat af et evt. overskud ( dvs når man sælger for mere end man køber
Ja det kan faktisk godt være en ide at kigge ind hos glitter for at sætte sine priserLove-Shopping skrev:
Ja det er skisme svært syntes jeg..
hold da op, så er nogen af mine priser ihverfald lidt lave hvis det er glitters priser...