Ring Ring

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Eva1950
Opal
Opal
Super flotte ^:)^ ^:)^ ^:)^
Hilsen Eva1950
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Pia skrev:hvor mange år går der, før man bliver en habil stensliber, uden at have været i lære hos de hasidiske diamanthandlere?
Cabochon'er får de fleste vel styr på, på en eftermiddag eller to.
Det er mere et spørgsmål om tålmod (og en ikke uanseelig maskinpark) end noget andet.
Facet-sten er lidt mere omstændigt - der er mange vinkler og flader at holde styr på.

Her er et billede af min første slebne sten, fra da jeg startede. Så det er vel, hvad man kan forvente at kunne efter et par timer:

Billede
7 x 20 mm Spectrolit chabochon.

Billede
Billede
Pia
Opal
Opal
to eftermiddage og så en cabochon, ikke dårligt -
Billede LOKE'S GHOST
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Kontakt:
Pia skrev:to eftermiddage og så en cabochon
Nej, nej, nej, to eftermiddage, så er du en habil stensliber.

Hvor lang tid en enkelt sten tager, afhænger af stenen. En hård sten (safir / rubin og lign) kan tage en evighed, hvor en blød sten (som spectrolitten) tager under en time. Så det er en god ide at starte "blødt" :-D

Billede
Billede
Brugeravatar
anna-edith
Opal
Opal
Geografisk sted: Holeby, Lolland
Kontakt:
Super lækre ringe. Hvad koster den første den er jeg hel vild med :clap: :clap: :clap:
Mød hver ny dag med et smil
http://www.didismykkerogdesign.dk
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
super flotte ringe du er bare super dygti. Og jeg kan godt se ar den er puset og sleben. når man hammer på sølv så kommer det jo en del uensheder. og det er jo også det der er meningen. Jeg skal lige nu snart op og lege med mine sølvkammerater og det er altid hygeligt, men ikke så prodiktiv. jeg har også været ved at slibe molerstene og skal slibe mer i dag da di ikke var bleven helt ok. jeg glæder mig til at se mer fra din sølv hånd.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
BlueRaven skrev:
Danagonia skrev:Ih hvor ville jeg gerne indfatte sten, men nu skal jeg jo på kursus så må hellere vente så de stadig kan lærer mig noget :-D
Det er da bare at øve inden - så kan du jo bruge kursus-tiden på at lære noget mere kompliceret.
Hvad type sten er du mest interesseret i at fatte? Små eller store? Har alligevel længe overvejet at lave en lille vejledning, til dem der har lyst.

Billede
Ville være fedt!! Det er rart at få det på dansk nogle gange, især når man skal bruge kemikalier eller svært værktøj :-D
Jeg vil gerne indfatte både små og store ting, så du bestemmer :-D Hvad er nemmest at starte med ??
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Kontakt:
anna-edith skrev:Hvad koster den første den er jeg hel vild med
Nu har jeg jo ingen idé skabt i livet om priser på ting, men jeg kan fortælle at den vejer 25,7g i str stor, så med en sølvpris på 6-7 kroner er materialeprisen et sted mellem 150 og 175 kr.

Jeg tror nu, jeg skal have fundet en anden måde at lave den på, for den er altså en tung sag at gå rundt med.
Danagonia skrev:Hvad er nemmest at starte med ??
Jeg startede selv med store sten, så jeg tror, jeg starter med en lille vejledning til en almindelig kassefatning.
Den kræver heller ikke så mange mærkelige værktøjer og materialer.

Her er en lyn-liste så du kan begynde at samle sammen (men jeg har sikkert glemt noget):

En egnet sten
Metalplade (anbefaler omkring 0,5mm første gang)
Evt metaltråd
Sav
Savbrædt
Fil
Tænger (rund, flad, bid og evt skinne)
Loddeudstyr (gasflamme, fluss, lodde-underlag, pincet og slaglod)
Svovlsyre 10% (kan godt undværes, men så kræver det mere slibearbejde)
Slibepapir (k220, k400, k600, k800, evt k1000-1200)
Pudse & polere redskaber
Vand & sulfo

Billede
Billede
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Kan du vise mig det i kobber??? :-D Bare for at være mega bøvlet... Jeg ville også rigtig gerne se hvordan du bruger din maskine til at pudse med, nu har jeg jo også sådan en... Ellers mangler jeg vist ikke noget... Har 0,8mm og 0,4mm kobber plade og har endda også kobber bezel tråd...
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Kontakt:
Danagonia skrev:Kan du vise mig det i kobber??? :-D
Nope - ejer ikke andet kobber end det der er i mine kabler og ledninger Billede

Heldigvis er det komplet ligegyldigt, om jeg viser det i sølv, kobber, bronze eller messing,
for arbejdsgangen er helt den samme.

Billede
Billede
Besvar