Nogen der er med på sjov? fælles opgave

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Pia
Opal
Opal
Indlæg: 1086
Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Ok BR- godt med noget info - det med guldsmedenes leverandører har jeg spekuleret lidt for meget på og hvad råsten angår havde jeg da fundet leverandører på alibaba.com- men det er mest til grossist ledet- minimum 50 kg loup clean aquamarine. lige i overkanten af min formåen- selvom jeg naturligvis gerne ville overgramse hvert af kassens eksemplarer. de sten leverandørene tilbød var ganske andre kvaliteter end dem vi ser hos fmg og på ebay som beads- virkelig noget der var værd at bruge timer på i slibning. drool drool =p~ :-B kaster lige mit link
http://www.vrstones.com.br/products.htm
men danske sten handlere findes vist stadig , der var de vises sten på nørrrebro, men han flyttede sin butik på landet og så havde/har anku store og ganske flotte råsten, der er værd at slibe på og så er der alle dem jeg ikke kender.
ellers ser det ud til at usa har et stort kommunitet af rockhounds, der sælger interessante ting på ebay- men portoen fra US er for kras.
jeg vil gerne lære at slibe, men som du nævner, så skal der en maskinpark til.
så indtil videre kan jeg bare savle over dine eksemplarer og jage lidt druzy på ebay.

hvordan ligger det med støjniveauet fra en slibe-maskin-park ift naboer?
Billede LOKE'S GHOST
Pia
Opal
Opal
Indlæg: 1086
Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
mon ikke Susanne vil forlænge fristen, så vi kan lave vores ringe - ingen siger løbet er kørt endnu - eller?
Billede LOKE'S GHOST
Charlottes
Opal
Opal
Indlæg: 1679
Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Geografisk sted: Amager
Efter hvad ham fra de vise sten sagde, så ville han lave en hjemmeside hvorfra han ville fortsætte med at sælge sten (men han sagde også så meget andet så...). ;)-
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Indlæg: 1201
Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Charlottes skrev:Efter hvad ham fra de vise sten sagde, så ville han lave en hjemmeside hvorfra han ville fortsætte med at sælge sten (men han sagde også så meget andet så...). ;)-
Han arbejder på det: http://www.de-vises-sten.dk/

Billede
Billede
Ravnemor
Perle
Perle
Indlæg: 68
Tilmeldt: tirs 28. sep 2010 16:23
Geografisk sted: Skanderborg
Prøv at check http://www.stenogsmykker.dk, under udstillere og tidligere udstillere. Der er alle mulige slags sten- og smykke forhandlere. På udstillingen var der mange krystaller, forsiler, lerperler og meget andet
Pia
Opal
Opal
Indlæg: 1086
Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
den side har vi´st været under konstruktion de sidste 4-5 år
han tog i øvrigt pis på hele den alternative del af sten-folket
nåh men her kommer en ring og alle kan se at inspirationen var julemandens skæg
forfra:
Billede
bagfra:
Billede
Billede LOKE'S GHOST
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Indlæg: 1201
Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Pia skrev:Her kommer en ring og alle kan se at inspirationen var julemandens skæg
For snut da osse Pia - den er lækker. Jeg ser nu ikke julemandens skæg, men et sprudlende stykke nyhugget gletscheris i en elegant enkel vikling.
Råt, koldt og glitrende smukt...
Billede
Pia skrev:den side har vi´st været under konstruktion de sidste 4-5 år
Oki, det vidste jeg ikke
Pia skrev:han tog i øvrigt pis på hele den alternative del af sten-folket
Ei, nu føler jeg, jeg er gået glip af noget - fortæl fortæl.
Hans var faktisk en af mine yndlings-stenbutikker i Kbh, da jeg boede der i først 90'erne, så jeg er ret nysgerrig.

Billede
Billede
Charlottes
Opal
Opal
Indlæg: 1679
Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Geografisk sted: Amager
Jeg har kun været der et par gange og han blev ved med at skrive at nu lukkede han snart men hver gang udskød han datoen fordi hans forretning ikke var solgt alligevel (så skal man lade være med at sætte dato på). Til sidst var datoen udskudt med over 1 år. Det synes jeg er at snyde folk. [-(
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Brugeravatar
Susanne i nord
Opal
Opal
Indlæg: 1215
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
En lille simpel onsdags udfordring. :-)
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.
Pia
Opal
Opal
Indlæg: 1086
Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Tak for rosen BR- jeg har altid været hooked på bj.krystal og foretrækker den faktisk nyhugget med de skarpe kanter intakte.

BR skrev "Ei, nu føler jeg, jeg er gået glip af noget - fortæl fortæl.
Hans var faktisk en af mine yndlings-stenbutikker i Kbh, da jeg boede der i først 90'erne, så jeg er ret nysgerrig
.

han havde nogle gode ting, som jeg husker det. men ved stenene havde han anbragt små skilte med beskrivelser af stenens egenskaber. det var ikke de gængse meldinger fra new age-folket og astrologien og hele den gamle tradition, som man ellers ville forvente. det var parodier på deres beskrivelser. desværre husker jeg kun en af dem, men den siger alt:

Denne sten giver medvind på cykelstien



"
Billede LOKE'S GHOST
Besvar