To til håret og én til halsen

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Anne Marthin
Opal
Opal
Geografisk sted: Als
Ja, den er lækker :x-
Becca T
Safir
Safir
Geografisk sted: Studstrup
Kontakt:
det ser godt ud :D specialt halskæden
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Havfruen skrev:men er du sikker på at det er turkiser og ikke indfarvet howlit? Ægte turkiser er så dyre at de aldrig ville indfarve dem.
Jup, det er jeg helt sikker på (en af fordelene ved at være startet som stensamler).
Turkiserne i kæden er skam ægte, men de er ikke af den høje kvalitet, som er sjælden og dyr.

Jeg synes ikke, det er ret tit, jeg ser strenge med farvet howlit, der udgiver sig for at være turkis. Sikkert fordi man ikke er i tvivl om "bedraget", når først man har kæden i hænderne. Howlitten har en helt anden hård blank glans, hvor en turkis virker lidt mat og voksagtig.
Derimod finder jeg af og til farvet magnesit, som ligner den ægte vare betydeligt mere af udseende.
95% af mine turkis-perler er dog farvet og/eller optimeret ægte lav-kvalitets turkis.
Den ægte ubehandlede vare holder til i samlingen eller som selvslebne eksemplarer i mine smedede smykker.

Her er et par gennemskårne perler.
Det er en rødfarvet magnesit-perle, som er hvid indvendig
og en brunfarvet overskudsperle fra turkiskæden, der helt klart viser, den oprindelige lyse turkisblå turkisfarve:

Billede
Faktisk er jeg selv lidt overrasket over, hvor blå de farvede turkiser er... (så jeg er helt glad for, jeg ofrede en for sagen)

Billede
Billede
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Tak så lærte jeg noget i dag og det er ikke så galt en da. Jeg har nemlig købr nogen de kaler gule tyrkiser, og nogen af dem er godtnok farvet med noget som jeg tror godt kan smitte af.så vi kan så nemt blive snyt når man køber efter et billed.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Lise Sonne
Opal
Opal
Kontakt:
Total flot farvespil i kæden..... sjovt eksperiment med spisepindene, men jeg synes altså det ligner blyanter mest :whistle: :whistle: Tak for lektionen i turkis /howlit, synes faktisk at sælgerne på ebay er knaldgode til at forvirre på et ret højt plan ! :)) :)) :)) =)) Så man skal læse og kigge ret grundigt på takst og billeder for at man er sikker på at det er de rigtige sten der kommer frem til en.
Besvar