"Hjortebæ" i takket kasse

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Bæk
Smaragd
Smaragd
Geografisk sted: Varde
Flot håndværk, utroligt hvad du kan med sølv og perler
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Pia skrev:i forbindelse med den indfattede tektit kom jeg til at tænke på kinesernes eller bare industriens smutvej til indfatning- men de kan næppe sammenlignes. og selv om vi selv kan 'forkobbre' - så skal der en formue til en privat forsølvning:
Billede
Kan vi forkobre? Jeg tror jeg er gået glip af noget :(( - med mindre det er kobber på sølv via Fe og H2SO4, du tænker på, men det har jo ikke rigtigt noget med billedet at gøre.
Med den slags på billedet, kender jeg kun én teknik, som kan noget lignende, og der er hovedingrediensen tin, som jo har et meget lavere smeltepunkt.
Har nogen, nogen idé om, hvordan det på billedet er lavet (uden tin) Billede

Billede
Billede
Pia
Opal
Opal
du fangede den, inden jeg fik fjernet billedet? ja, det er jo en konkurrencetråd og ikke en diskussionstråd, jeg skammede mig over at fylde den med uvedkommende billeder og det må du meget undskylde.
når sandheden skal frem så ved jeg ikke hvordan ametysterne på billedet er blevet forgyldt, men jeg sjussede mig frem til at de var blevet electroplated ligesom de forgyldte naturblade. dvs malet med metalmaling og nedsænket i en kemisk væske med et par elektroder og en gedigen portion kobbersulfat, eller kobbernitrat (?)som jeg husker det. jeg tænkte at sten kunne udsættes for samme tur. men det er sjusseri fra min side. tænkte så at tektiten kunne få samme tur.

metoden til blade er beskrevet her
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=dk

jeg var pokkers fristet i sommers, men det er jo også en investering
Billede LOKE'S GHOST
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Hvor er de smukke (men jeg er også storfan af ametyst). :drool:

Jeg skal lige høre om jeg engang fik fortalt sandheden eller en stor fed løgn. Ham i "De vise sten" (var det ikke det den hed på Jagtvej?) sagde til mig at det hvide der er mellem ametysten og bjerget er bjergkrystal. Er det sandt eller falsk? :-\
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Brugeravatar
vase
Safir
Safir
Geografisk sted: Randers
hæhæ..godt at den blev alt andet end en øjebæ!!!
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Kontakt:
Charlottes skrev:Hvor er de smukke (men jeg er også storfan af ametyst). :drool:

Jeg skal lige høre om jeg engang fik fortalt sandheden eller en stor fed løgn. Ham i "De vise sten" (var det ikke det den hed på Jagtvej?) sagde til mig at det hvide der er mellem ametysten og bjerget er bjergkrystal. Er det sandt eller falsk? :-\
Det er rigtigt nok. Ametyst er lilla kvarts og bjergkrystal er hvid/klar.

Billede
Billede
Charlottes
Opal
Opal
Det lød også rigtigt men man ved jo aldrig. Men så er ametyst perler med de hvide streger/områder altså ametyst med bjergkrystal? ;;)
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Kontakt:
Charlottes skrev:Det lød også rigtigt men man ved jo aldrig. Men så er ametyst perler med de hvide streger/områder altså ametyst med bjergkrystal? ;;)
Ja, det kan man godt sige. Normalt kaldes de bare båndametyster eller ametystkvarts.
Pia skrev:du fangede den, inden jeg fik fjernet billedet? ja, det er jo en konkurrencetråd og ikke en diskussionstråd, jeg skammede mig over at fylde den med uvedkommende billeder og det må du meget undskylde.
Hæ hæ - det er jo ALDRIG sket for nogen af os før, at det pludselig galoperer derudaf totalt off-topic :D :))
Så du skal ikke undskylde overfor mig. Jeg svarede bare her, at egoistiske grunde, for når der er lidt samling på stumperne, har jeg lettere ved at finde det igen :-D
Pia skrev:når sandheden skal frem så ved jeg ikke hvordan ametysterne på billedet er blevet forgyldt, men jeg sjussede mig frem til at de var blevet electroplated ligesom de forgyldte naturblade. dvs malet med metalmaling og nedsænket i en kemisk væske med et par elektroder og en gedigen portion kobbersulfat, eller kobbernitrat (?)som jeg husker det. jeg tænkte at sten kunne udsættes for samme tur. men det er sjusseri fra min side. tænkte så at tektiten kunne få samme tur.
jeg var pokkers fristet i sommers
Det forstår jeg godt. Jeg er fristet nu! Det her er afgjort noget der skal eksperimenteres med på et tidspunkt, for der er da i den grad muligheder i det. Og bare tanken om, ikke at skulle vride en dum skinne på plads om en deform sten, er yderst tillokkende! :D

Billede
Billede
Charlottes
Opal
Opal
BR > Tak for svaret (og gå SÅ i seng!!!). :p
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Kontakt:
Charlottes skrev:BR > Tak for svaret (og gå SÅ i seng!!!). :p
Ja ja, jeg skal liiiiiiige... =))

Nå ja, og hvad med dig selv! citat Terkel fra Terkel i knibe :))

Billede
Billede
Besvar