Men hvad pokker er forskellen på de runde og ovale, altså udover de er runde og ovale ?
Armbånd Mandrel ?
Redaktør: rumlebumle
- FrkBettina
- Opal

- Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Tak...
Men hvad pokker er forskellen på de runde og ovale, altså udover de er runde og ovale ?

Bettina
Forskellen er jo, at hvis du bruger dem til at bøje metal omkring, bliver armbåndene jo enten runde eller ovale, så kommer det jo an på hvilken facon man ønsker. Jeg har en rund i træ har dog ikke brugt den ret meget
- FrkBettina
- Opal

- Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
ja okay - tænkte jo slet ikke i metal..
Så tager jeg bare den billigste 
Bettina
Der er jo egentlig ingen forskel andet end formen.
Jeg kunne godt selv tænke mig at få den runde også, for jeg synes at nogle af de wire armbånd jeg laver ville blive bedre på den runde og andre er bedre med den ovale, Så jeg ønsker mig den runde så jeg har begge 2
Jeg kunne godt selv tænke mig at få den runde også, for jeg synes at nogle af de wire armbånd jeg laver ville blive bedre på den runde og andre er bedre med den ovale, Så jeg ønsker mig den runde så jeg har begge 2
-
Charlottes
- Opal

- Geografisk sted: Amager
Sådan nogle har jeg aldrig set før (kun i ring-størrelse). Men de er da ikke billige. 
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
2 1/2″ er 2½ tomme. 1 tomme = 2,54 centimeterFrkBettina skrev:Jeg har brug for en mandrel til armbånd... (skal bruge fra 16 cm - 20 cm..)
Har fundet nogle i udlandet, hvor der f.eks står 2 1/2″ to 1 3/4″ eller 7 1/4 - 8 3/4 hvordan omregner jeg disse mål til cm ?![]()