Jeg sorterer også efter farver. Bruger aflagte vaskede aflange flødebolleæsker til alle runde perler. Nemt at se farverne i transperante kasser lige ved hånden. (på en hylde)
Til perler der er mere specielle el. lign. i faconen og til "projekter igang" bruger jeg også transperante kasser-dem fra K salat osv. I disse kasser som står på arb. bordet har jeg f.eks Biconeperler, bestsillinger, lynlåsposer sorteret i str. orden mv.
Til tråd, englevinger, små perler mv. bruger jeg æsker fra flødebolleruller. (fordi de passer bedst i str. på min hylde med det) Jeg får familien og deres bekendte til at samle til mig;-)
Desuden har jeg kasser som disse med hhv: Kobber, forsølvet, forgyldt og tibetansk sølv.
Alt tråd er samlet i en kasse. (udtag til tastatur under skrivebordsplade)
Fiskekasse med rum: O-ringe, perlekapper (de flade mellem perlerne), låse, ørestikkere mv. Alt sammen metal smådele.
ALT ligger i lynlåsposer i div. kasser. I posen ligger der (i de nyeste;-) En seddel med forhandler, pris og kvantum.
Jeg lader nye varer ligge i boblekuverterne indtil jeg har tid til at skrive sedler når jeg sorterer perlerne.
Når jeg skal lave noget skal jeg kun have fat i en kasse med den farve jeg vil bruge og kan hurtigt se (pga. lynlåsposerne) hvor mange jeg har af en perle....
Derefter kassen med den metalform jeg vil bruge og fiskekassen med det der skal samle smukket.
Det lyder indviklet men det hele fylder kun en kvadratmeter, og er lige ved siden af min seng hvor jeg kan nå det fra;-) Da æsker og kasser er i hård emballage kan de bruges som "arbejdsunderlag", og når jeg ligger det fra mig kommes alle løsdele i en ubrugt lille kasse (den fra salat), så jeg kan lukke den med låg og stable den oven på det andet på skrivebordet-så min arbejdsflade på bordet hele tiden kan tages i brug.
jeg synes at det fungerer rigtig godt;-)
Jeg tager gerne et foto for forståelsen skyld hvis du er interesseret???
Organisering af perler??
Redaktør: rumlebumle
Tak for alle inputs.. Jeg har stadig ikke fundet ud af hvordan jeg vil gøre.. Indtil videre er jeg stadig ved at rydde op - og "smide ud"... *s*
Så må jeg se hvad det ender med... Men mon ikke det kommer til at ligge i en eller anden farveorden - da det nok er nemmest at overskue - altså hvis man en dag skulle blive inspireret til at lave kæder "a la Lise Sonne"...

Så må jeg se hvad det ender med... Men mon ikke det kommer til at ligge i en eller anden farveorden - da det nok er nemmest at overskue - altså hvis man en dag skulle blive inspireret til at lave kæder "a la Lise Sonne"...
De bedste hilsner
Mette
Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan.
Mette
Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan.