Side 2 af 3
Re: Nu går turen til Island
: tors 23. jul 2009 13:52
af Lise
lisbeth skrev:Det lyder som om du har haft en rigtig god ferie og lava findes den i andre farver en sort og brun

og den rhyolit er det ikke guffff og ser vi ikke foto af stenene

please og var du i de varme kilder eller var det for varmt

glæder mig til at se dine billeder fra turen

Lava findes i en del farver, alt afhængig af, hvad det indeholder. Jeg har fundet kulsort, gråligt, lyse brunt og mørkebrunt, beige og rødt. Og det er bare så smukt
Og rhyolitten er dejlig. Der er hele bjergkæder af rhyolit, dem var jeg desværre ikke i nærheden af, men jeg fandt da nogle rhyolit sten andre steder.
Jeg nåede ikke de varmekilder, det venter jeg med til næste gang. Da vejret var så skønt, ville jeg hellere se natur og vente med de aktiviteter, der ikke kræver super godt vejr.
Og der skal nok komme billeder i lange baner

Re: Nu går turen til Island
: fre 24. jul 2009 07:29
af rumlebumle
Det lyder da godt nok til at du har haft en rigtig dejlig tur. Jeg glæder mig også til at se billeder af dine lækre sten og ikke mindst hvad du får ud af dem.
Re: Nu går turen til Island
: fre 24. jul 2009 09:56
af Lise
Så har jeg fået set billederne igennem, og har valgt nogle få ud, som I kan se. Jeg fik taget knap 400

men det er for mange at vise her
Uddød vulkan
Lava i lange baner i forskellige farver
Vandløb, hvor det siges, at man kan få et ønske opfyldt, hvis man kaster mønter i vandet. Det, der glimter nede i vandet er masser af mønter
Her har vandet skåret sig gennem lavaen og lavet et langt vandløb
Vandfald
Den lille havfrue - alias min datter ved et vandfald

Re: Nu går turen til Island
: fre 24. jul 2009 10:25
af lisbeth
Hvor ser det dejligt ud og hvor er din datter smuk som hun sidder der

Re: Nu går turen til Island
: fre 24. jul 2009 11:43
af butler
Hvilke super flotte billeder. Forstår du har haft en dejlig tur med masser af oplevelser
Tak fordi du deler lidt af det med os

Re: Nu går turen til Island
: fre 24. jul 2009 12:15
af Havfruen
Dejlige billeder fra din tur og dejlig havfrue tak for at vi motte se dem.

Re: Nu går turen til Island
: fre 24. jul 2009 13:04
af Lise
Så har jeg fået taget lidt billeder af de sten, jeg købte og de sten, jeg har fundet i naturen.

Lavasten købt på Island

Tholiitic, basalt, fundet i naturen

Phenocryst, basalt, fundet i naturen

Rhyolit, fundet i naturen

Opal, fundet i naturen

Gabbro, fundet i naturen

Lava i forskellige farver, fundet i naturen
Re: Nu går turen til Island
: fre 24. jul 2009 13:21
af lisbeth
Hold da helt op Lise hvor ser det godt ud og jeg elsker alle de rå sten hvor er de flotte

og opal stene

hvem der skulle til Island og jeg kan godt forstå du havde overlæs,men hvor meget må man købe for af sten og have med hjem fra Island og sikke flotte billeder ;)-og alle de lavaperler guffffffff

Re: Nu går turen til Island
: fre 24. jul 2009 13:23
af Havfruen
De ser meget flotte ud dine lava perler og naturstene er bare dejlige . Glæder mig til at se hvad du får ud af alt det du har med dig hjem.

Re: Nu går turen til Island
: fre 24. jul 2009 14:09
af Eva1950
Sikken en dejlig tur jeg har været på ved at se dine foto og din beskrivelse wouw
Tusinde tak for at du ville dele det med os alle
Glæder mig til at se hvad du får ud af dine sten som du har fundet i
naturen
jeg kan godt forstå du rejser til efteråret igen
Hvad koster en tur til Island??
Hvad koster lava perlerne i Island ?
