Side 2 af 3

Re: Kryds fingre for min Futte.

: tirs 29. sep 2009 17:37
af Lise
God bedring til dine 2 ildere, godt din hun ilder har det godt. Men hvad fejler den ilder, der blødte ud af munden. Det lyder ikke særlig rart. Men de har jo nogle skarpe tænder :D Så han kan jo have bidt sig selv ved en fejl.

Re: Kryds fingre for min Futte.

: tirs 29. sep 2009 17:50
af Charlottes
Min dyrlæge har bedøvet ham og gloet og rodet ham i munden. Hun har vendt ham på alle mulige måde, endda vendt ham på hovedet fordi blodet så burde flyde ud men intet kom. Ikke en eneste dråbe!!!! Det lille møgkræ valgte åbenbart at stoppe med at bløde da jeg forlod ham. #-o

Hun tog en blodprøve en testede for alt hun kunne teste for, mærkede efter om hans mave og nyre fejlede noget men alt var fint dog undtagen en ret usædvanlig ting. Da hun tog blodprøven ville han ikke stoppe med at bløde. Hun endte med at sidde og holde på stedet i 5 minutter før det stoppede. Hun har aldrig hørt om en ilder der er bløder og hun vil undersøge om vi kan tjekke det for det kan man med hunde. Hun bad mig også om at huske hende på det når han skal kastreres så hun ikke får problemer med det. Han blev vaccineret for 1 måneds tid siden og der blødte han ikke helt vildt. Det er totalt underligt. Hun kunne slet ikke finde et sår i munden på ham. Og hun har ledt virkelig grundigt. Det kostede mig lige 1200 kr hvilket så også er fordi de 2 små (Silde og Balder) blev vaccineret og tjekket samtigdig. Og hun gav mig endda lidt rabat. Så jeg tror lige jeg holder igen med perle-indkøb i oktober. :(- Men jeg vil hellere "nøjes" med alle de smukke ting jeg har nu og så have en levende Futte end det modsatte. For Futte er den dejligste Futte man kan forestille sig. :x-

I må lige vente med et billede. Han ligger i transportkassen og sover rusen ud. Hun ville ikke give ham noget at vågne på for det gør et eller andet ved blodet og vi skal ikke risikerer at en evt rift går op. Så han kan ikke komme ind til de andre før han er helt vågen for han må ikke få mad før.

Men mange tak for jeres krydsede fingre. Dem er jeg altså rigtig glad for. :ymhug: Og det hjalp åbenbart. ;)-

Re: Kryds fingre for min Futte (alarmen er afblæst).

: tirs 29. sep 2009 19:29
af Lise
Ja, han kan da sagtens være bløder, hvorfor skulle ildere ikke kunne være det :?: Det er jo et pattedyr, ligesom os mennesker :)) Men det er jo ikke sikkert, der er andre ildere, hvor man har gjort noget for at finde ud af, hvorfor de evt. ikke ville stoppe op med at bløde.

Jeg håber, han har det godt, når han vågner. Man kommer jo til at elske de små pelsdyr, de er jo så søde og dejlige at kæle for. Der er ikke noget mere afslappende end at sidde og hygge med et lille varmt dyr, der nyder at blive nusset om :-*

Re: Kryds fingre for min Futte (alarmen er afblæst).

: tirs 29. sep 2009 19:44
af lisbeth
Det var godt der ikke var noget og så hjalp det at krydse fingre ;)-

Re: Kryds fingre for min Futte (alarmen er afblæst).

: ons 30. sep 2009 11:40
af Charlottes
Han har det godt. Han var ude og lege igår og alt er ok. Han har ikke blødt siden. :-D

Re: Kryds fingre for min Futte (alarmen er afblæst).

: ons 30. sep 2009 12:45
af Linda
hahhaha....nu har jeg aætså lige fået et billede på nethinde af en ilder spisende tæer........

Håber du får noget godt af vide når du skal hente dit lille kræ......krydser fingre for at det ikke er SÅ alvorligt.

Re: Kryds fingre for min Futte (alarmen er afblæst).

: tors 1. okt 2009 13:53
af Charlottes
Linda > Jeg har hentet ham og alt er ok. Se mit tidligere indlæg. ;)-

Problemet med Balder er at man ikke ser ham før ens tæer pludselig er omsluttet af hans tænder. @-) Man sidder roligt og uskyldigt og pludselig mærker man smerten, skriger "AV FOR..." og så er han væk igen. Han skynder sig ind under sofaen eller sofabordet når jeg reagerer på det. Den lille...... X( En eller anden dag tror jeg at jeg skal bide ham i tæerne, så fatter han det måske (jeg håber ikke han har sure tæer den dag). :ymsick:

Re: Kryds fingre for min Futte (alarmen er afblæst).

: fre 2. okt 2009 12:03
af Linda
sure tæer....hehehehhahahHAHAHAHA.....jeg så godt dit indlæg, var vist bare lige lidt søvnig den dag.....men godt at høre han har det godt.

Re: Kryds fingre for min Futte (alarmen er afblæst).

: tors 29. okt 2009 18:33
af Charlottes
Jeg fik aldrig taget et billede af Futte så I kunne se ham, så her er der lidt billeder fra igår hvor jeg prøvede at tage et billede af mig selv mens han fjollede rundt. Han er sku en skøn dreng. :x-

Farlige Futte (nej han knurrer ikke):
Billede

Futte der er blevet bestukket med efa-olie (det er derfor han slikker sig om munden):
Billede

Og til sidst, fjolle-Futte:
Billede

Jeg har været flink overfor jer og ladet være med at vise billedet hvor han bider i mine briller (der så jeg rimelig bøvet ud). Han er en bisse men han er en SKØN bisse. :x- :x-

Re: Kryds fingre for min Futte (alarmen er afblæst).

: tors 29. okt 2009 19:01
af Havfruen
Han ser nu sød ud.