7 hemmeligheder er ankommet, men shhhh. Nu med billeder!

Her er der mulighed for at snakke om alt det der ikke handler om smykker, bl.a hvad du får dagen til at gå med, dit arbejde, din familie, osv

Redaktør: rumlebumle

Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Mange tak for rosen piger. :D

Pia > Ja de SER artige ud. Men tager man dem op... :-s ;)-

Lisbeth > Bakke og bakke. Nogle gange drejer de vist tilfældigt derind og hvis de så ikke kan holde sig mere... Buret er stadig mere end klamt når jeg rengør det morgen og aften. Og ja de er blevet større. Bare vent til du kommer her d. 18. Der er de blevet endnu større. Du får et chok hvis du ikke ser nogle billeder fra nu af og indtil d. 18. De vokser hurtigt lige nu og så flader det lidt ud om et par måneder. :)-
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Charlottes
Opal
Opal
Idag er mine hvalpe 2 måneder. Folk er begyndt at skrive til mig fordi de gerne vil købe en hvalp men jeg har ikke lyst til at sælge den ene, eller den anden, eller den tredie (osv). Jeg har sagt til en at jeg har 3 hun kan vælge imellem men når jeg så sidder og kigger på dem mens de hopper rundt og leger og bare nyder livet, så får jeg det helt dårligt over at skulle af med dem. Jeg er 100 % sikker på at de vil få det godt hos hende, for hun har stor erfaring med ildere og hun har hjulpet mig når jeg har været i tvivl om noget, så en af dem må gerne flytte hjem til hende, men de andre der har kontaktet mig, sidder jeg og finder "problemer" ved. Jeg kunne måske godt tage mig råd til at beholde dem alle 7, men jeg er bange for at jeg ikke har råd hvis de en dag bliver syge på een gang. Det kommer ikke til at ske, det ved jeg godt men tænk hvis...
Hvorfor kan jeg ikke bare vinde i lotto så jeg kan beholde dem alle? :(-
Eva1950
Opal
Opal
ÅH Charlotte
Det er meget svært at skille sig af med noget levende for de har så meget personlighed at det altid er på ens nethinde
så klør de sig med de små lapper/potter det ser sødt ud, ja så leger de ja hele tiden noget som kan huskes

Ja jeg kan godt forstå dig at du har det svært med det :ymhug: :ymhug:
Hilsen Eva1950
Brugeravatar
lisbeth
Opal
Opal
Geografisk sted: falster
Ih det må være SÅ svært at skulle af med dem ,men husk at den kommer til et godt hjem den din ilderveninde vælger ,men de andre som vil købe kender du måske slet ikke og det må være svært for du kender ikke fam eller hjemmet osv det må bare være så svært at vælge hvor de skal hen
Billede I LOVE CATS
Pia
Opal
Opal
Jamen, så må en af de andre ildere hellere få et nyt kuld
Billede LOKE'S GHOST
Charlottes
Opal
Opal
Ja det er netop svært fordi de har hver deres personlighed og også fordi jeg ikke kender de steder de skal hen (udover min veninde). :violin:

Pia > Det hjælper jo ikke noget. Så kan jeg heller ikke skille mig af med dem. :ymblushing:

Jeg har yderst meget på fornemmelsen at jeg ender med at beholde dem alle (evt undtagen en hvis veninden skal have en). :whistle:
Pia
Opal
Opal
kan du ikke gøre som, de mennesker der sælger deres katte etc. de skriver jo, at de forbeholder sig retten til at vælge købere fra. så hvis du for alvor fornemmer, at der er noget galt fat med en potentiel køber, så melder du fra. men er det anstændige velmenende mennesker, så får de chancen. så har du gjort dit bedste.

ellers må du jo skabe din egen ilder-koloni - med alle de forpligtelser - og den rengøring- som hører med

du skulle vel ikke have nye billeder? bare ved lejlighed :D - eller er der kommet nye på hjemmesiden?
Billede LOKE'S GHOST
Charlottes
Opal
Opal
Problemet er at ildere er så specielle dyr at det sjældent er de "normale" personer der køber dem. Ja ja, det gælder også mig. Jeg ved godt at jeg ikke er normal. ;)- ;))

Der er en pige der har skrevet og det lyder som om hun er virkelig god ved den hun hun har i forvejen men det er en ældre hun som, efter hvad hun har fået at vide, godt kan være rigtig hård når den leger. Jeg har tænkt rigtig meget over det og jeg vil hellere beholde mine hvalpe end sende dem hjem til en strid gammel hun (ilderen, ikke mennesket). :(- Jeg skal have skrevet det til hende. Har rigtig dårlig samvittighed over det men kan ikke sende dem ud med en dårlig fornemmelse.

Jeg har faktisk lige taget nye billeder idag. Ikke af dem alle for de er ikke til at holde i ro længere men der er lidt forskellige billeder. Skal nok lægge nogle af dem herind når jeg har redigeret dem senere. :)-
NatasjaA
Safir
Safir
Geografisk sted: København
ih de er søde hmm mærkeligt jeg skulle sige det mig som slet ikke kan lide ilder efter min kusine havde en der bestemt ikke kunne lide mig og da den bed hende i læben og sad fast og ikke gav slip så ja har jeg ikke kunne lide dem siden..
men alle dyrebørn er jo søde..
jeg har selv haft mange killinger og det er rigtig svært at skulle af med dem men det er faktisk nemmerer end man tror man er lidt ked af det i starten og så vænner man sig til det og det bliver helt dejligt at der ikke er så mange at have styr på og husk de bliver ikke ved med at være små og nuttede.. men det er svært især når man kigger på dem nu hvor de har så meget brug for deres mor men de bliver større ;)
Charlottes
Opal
Opal
De fleste ildere bider hvis du tager dem op til dit ansigt så det har været helt normal adfærd at den har bidt hende i læben. Jeg advarer altid folk der kommer her så de ved at de endelig ikke må tage dem op til ansigtet.

Hvis du kom her og mødte Fætter (en af mine voksne ildere), så ville du også være vild med dem. Han er en skøn ikke så klog dreng der elsker alle. Spørg selv Lottes dreng og hendes steddatter. :)-

Problemet er ikke så meget at finde hjem til dem eller at gå af med dem lige nu. Problemet er at finde hjem til dem hvor de kan bo til deres dages ende. Der er mange unge der synes at en ilder er "sej" og som ikke sætter sig ind i hvad det er. Så når hvalpene begynder at blive født bliver de revet væk, men omkring ½ år efter er der altid rigtig mange ungdyr til salg der bider og er urenlige. En sjælden gang imellem er der folk der bare lukker dem ud rundt omkring fordi de ikke kan komme af med dem. Og sådan vil jeg ikke have at mine hvalpe skal ende. Så må de hellere blive boende.
Besvar