Simpelt og forsølvet...

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
vase skrev:
Det du skriver der er jeg også begyndt at tænke! Lige netop det med at man med viklerier bruger ret så meget tid (og tråd) bare på at designe dem osv.... Og der tænker jeg også at så skal det bare kunne holde LÆNGE!
Det er noget af det jeg særlig godt kan li' ved dine smykker...som kunde set altså;-)
Ja det er en skam det skal være så dyrt og besværligt med det sølv. Kan ikke helt forstå at man ikke kunne give lov til at hvis man har købt sølvet i danmark, hos nogle som har stemplet, at så må man gerne sælge det videre. Men når jeg ikke kan sælge det, og faktisk ikke selv bryder mig om sølv, så er der ikke meget ved at satse på det
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
Smykkeunivers skrev:Det er så sund at du ikke vil lave dem i sølv, jeg elsker kobber, men personlig synes at dine sølv ting er meget flottere :ymblushing:
Jeg tror også at jeg ville sælge meget bedre i Danmark hvis jeg arbejdede i sølv. Det er bare for dyrt med ædelmetal diktatorerne =))
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
Linda skrev:nø Camilla, sølv er du også god til !!! den er så smuk (sølv el. kobber) den er som skabt til den briolette.....er det flere stykker du "ruller/snor" og så sætter på efterhånden ?? super smuk :drool:
Det ligner bare en færdig købt perlehætte, über cool. :dance:
Ja noget i den retning :D
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
Line Kirk skrev:Jeg kom forresten lige til at tænke på, om det ikke kun er hvis sølvet er stemplet med 925 sterlingsølvstemplet, at det skal tjekkes af ædelsmetal kontrollen. Er du sikker på, at du skal ha` det tjekket eller betale noget, hvis det ikke er sterlingsølvstemplet?!
Sølv fås jo også i mindre rene variationer, som kan være nogenlunde lige så godt som sterlingsølv, det fås også renere end sterlingsølv hvis det endelig skal være, Hill Tribe sølv foreksempel.
Du har helt sikkert tjekket det op med ædelmetal kontrollen, men hvis ikke vil jeg ihvertfald lige råde dig til at skrive til dem, de er flinke til at skrive tilbage! - Og tænk nu hvis du kunne få lov til at sælge dine smykker i sølv også, det kunne sikkert betyde noget for omsætningen.
Mvh
Line Kirk
Som Lise skriver, så skal jeg i hvert fald sælge det som forsølvet, og så er det lidt svært at forklare hvorfor det så skal koste 600kr for en halskæde :p Det er øv bøv at bo i Danmark på det område, i de fleste andre lande er reglerne ikke så skrappe.
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
Lise skrev:
Hvis man sælger sine varer under betegnelsen sølv, skal man være registreret hos Ædelmetalkontrollen, og varen skal stemples med lødighedsstempel og navnestempel.

Den eneste måde at komme udenom Ædelmetalkontrollen er, at sælge dem som forsølvede eller Tibetansk sølv.

Der er en tråd, der hedder Ædelmetalkontrollen, hvor jeg har skrevet en masse om reglerne.
Ved du om jeg må sælge til udlandet som sølv, uden at være stemplet? Foreksempel til min Hong Kong dame?
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Det er helt vildt smukt Camilla. :x- :x- :x-
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Lise
Opal
Opal
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Danagonia skrev:
Lise skrev:
Hvis man sælger sine varer under betegnelsen sølv, skal man være registreret hos Ædelmetalkontrollen, og varen skal stemples med lødighedsstempel og navnestempel.

Den eneste måde at komme udenom Ædelmetalkontrollen er, at sælge dem som forsølvede eller Tibetansk sølv.

Der er en tråd, der hedder Ædelmetalkontrollen, hvor jeg har skrevet en masse om reglerne.
Ved du om jeg må sælge til udlandet som sølv, uden at være stemplet? Foreksempel til min Hong Kong dame?
Ædelmetalkontrollen kontrollerer kun inden for Danmarks grænser. Så de kontrollerer ikke, om du sælger og hvad du sælger i udlandet. Hvordan reglerne er i eks. Hong Kong ved jeg ikke, men på ebay kalder man jo alt muligt for sølv. Men din Hong Kong dame må kende reglerne.
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
Lise skrev:
Danagonia skrev:
Lise skrev:

Ædelmetalkontrollen kontrollerer kun inden for Danmarks grænser. Så de kontrollerer ikke, om du sælger og hvad du sælger i udlandet. Hvordan reglerne er i eks. Hong Kong ved jeg ikke, men på ebay kalder man jo alt muligt for sølv. Men din Hong Kong dame må kende reglerne.
Jamen det er jo så hendes problem og ikke mit :)- Men så kan jeg vel egentlig også godt sælge sølv i min etsy shop, jeg kan bare ikke sælge det til kunder i Danmark?
Becca T
Safir
Safir
Geografisk sted: Studstrup
Kontakt:
Hej Camilla... nu er jeg blivet nysgjerrig... når du snakker om din Hongkong dame... har du fået en speciale ordre helt fra Hongkong?? det er da fantastisk!! :D
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
Rebecca Turpeinen skrev:Hej Camilla... nu er jeg blivet nysgjerrig... når du snakker om din Hongkong dame... har du fået en speciale ordre helt fra Hongkong?? det er da fantastisk!! :D
Ja der er et firma i Hong Kong der køber mine smykker til videre salg. http://www.shelterflair.com/34-one-of-a ... y-designer Det er ret sjovt at have en forhandler helt i Hong Kong. Men hun har solgt ret godt af mine ting, så vi er i gang med at samarbejde om en ny ordre og der skal indgå oxiderede sølv smykker i den :-D
Besvar